Psyka en psykopat
Jag har en kollega som är psykopat. En till synes jävligt charmig person som inte har någon verklighetsförankring, grandios självuppfattning som tror han är Guds gåva till vår arbetsplats. Han terroriserar mobbar och har ingen empati. Inget görs mot honom. Jag är en känslomässigt person som har försvarat honom flera gånger fallit för hans charm och förmåga att lyfta upp och ge komplimanger. Nu fan har jag förstått vad han är för typ. Efter en hel del handling och vägledning har jag förstått att vi har med en psykopat att göra. Jag funderar på om man skulle köra med samma medel tillbaka. Vara kall och psyka den jävla människa. Hånflina tillbaka som han gör och förstora upp sina egna talanger. Förminska honom och visa honom att jag ser honom för den han är. Psyka på så sätt att spela med och spela psykopat på samma jävla kalla känslomässiga sätt han gör. Och hoppas på att han slutar på jobbet. Jag vägrar tro att man inte kan sätta dessa typer på plats. Ni tänktes säker ät att jag inte är bättre själv om jag kör med samma kort. Men människan har inte förmågan att känna därför måste jag få honom att inse att han inte har förmågan att överta som han har haft hittills. Han vinner inget på vår relation.