Osams om jobb
Jag och min man är osams om ett nytt jobb jag sökt.
Jag är vill byta bana- jag orkar inte med mitt nuvarande jobb. Inte fysiskt utan mer att jag är otroligt less och tycker det är så vansinnigt meningslöst. Jag har arbetat i mitt yrke i 15 år snart och det är i stort sett det enda jag arbetat som. Jag har gångavstånd till jobbet, har arbetstider som är väldigt familjevänliga med någon:några tidiga eftermiddagar i veckan och några/någon Sovmornar i veckan.
Jag sökte utan min mans vetskap ett annat jobb i en ort lite längre bort. Restiden skulle vara dörr till dörr kanske ca 1 timme, det blir kanske nästan 2 timmar:dag. Flextid, möjlighet att arbeta hemma. Ett helt annat arbete inom något som rör sig i utkanten av det jag jobbar med nu, men ändå inte. Jag har kommit till en första intervju, men jag vet inte om det är värt det. Vi är så grymt osams.
Han tycker att det är en vansinnigt dålig idé, baserat på att jag kommer vara borta mycket mer från familjen IOM restiden. Och att jag sökte det utan att berätta det. Det kan jag hålla med om, det var dumt - men det var en stundens invigelse och han var bortrest...
Jag vill inte ta ett jobb när jag vet att han tycker så, jag vill att vi är överens om att det är värt att pröva... och det är vi ju inte...
Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill gå på intervju och jag vill att min man stöttar mig, men så är det inte.