Osams om jobb
Alltså, min man har sökt jobb i allt från Växjö till Japan, och det är inte förrän partnern har fått jobberbjudandet som man måste ha den fajten anser jag.
En del grejer dör av sig själv, bara dumt att lägga energi på att gräla om det i förskott då.
Sen är det säkert så att han ser att det blir jobbigare för er med att du pendlar och man ska inte underskatta hur trött man kan bli av det. Men är det 1.5-2 år tills ert barn kan gå själv hem från skolan så är det inte jättelång tid. Min man veckopendlade tre år medan vår son var 6-8 år och jag har alltid jobbat heltid, men man får lösa det helt enkelt. Och finns möjlighet att flexa och jobba hemma ett par timmar ibland så går det att skifta om tiden på ett helt annat sätt.
Tänk på lite längre sikt, kan det nya jobbet öppna nya möjligheter för dig närmare hemmet också så att du kan byta igen? Och tänk också över lönen vs pendlingen, för man lägger ofta mer pengar än man tror på det. Se till att det är värt det att byta och övertyga din man om att du vill detta.