• KillBill

Anhängare till Alliansen trampar rejält i klaveret

Det är sällan som jag sympatiserar med Alliansens paroller men plötsligt händer det!

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Anhängare till Alliansen trampar rejält i klaveret
  • Aniiee

Oops... fail..... =P

Nyfiken fråga: Vilken site/program har du slagit upp synonymerna i (jag letar alltid efter bra ordböcker/siter)

You are the creators and the curators of your own lives
  • Rataxes

Det är ju ett dubbeltydligt ord som kan användas både till reträtt och återkomst. TS låste sig till den första betydelsen, i sin förtjusning över att tolka det som att alliansvännerna gjort bort sig...

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-05-21 16:26:08 följande:

Det är ju ett dubbeltydligt ord som kan användas både till reträtt och återkomst. TS låste sig till den första betydelsen, i sin förtjusning över att tolka det som att alliansvännerna gjort bort sig...

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Har du hittat en alternativ betydelse av ordet i någon officiell ordlista?

Ordet betyder reträtt men efter Roxetts turné 1996 med det märkliga namnet återtåget så finns det människor som ger ordet en ny innebörd. Tittar du i ordlistor så kommer du finna att ordet är synonymt med reträtt.

Du kan ha rätt i att ordet i folkmun har fått andra betydelser men frågan är om det är så smart av Alliansens företrädare att använda ett ord som kan missförstås som i detta fall.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-05-21 17:07:17 följande:
    Har du hittat en alternativ betydelse av ordet i någon officiell ordlista?

Ordet betyder reträtt men efter Roxetts turné 1996 med det märkliga namnet återtåget så finns det människor som ger ordet en ny innebörd. Tittar du i ordlistor så kommer du finna att ordet är synonymt med reträtt.

Du kan ha rätt i att ordet i folkmun har fått andra betydelser men frågan är om det är så smart av Alliansens företrädare att använda ett ord som kan missförstås som i detta fall.
    Nu var det Gyllene Tiders turne som kallades återtåget och inget annat.

Nej, jag har inte ens letat i ordlistor.
    Jag hade iallafall inga som helst problem att förstå vad som avsågs på den aktuella facebooksidan, å andra sidan har jag inte för vana att leta grammatiska fel i det folk skriver heller...
  • pyssel

Det är en lågoddsare att fb-gruppen kommer göra sina återtågande vänner i Alliansen en björntjänst och kalla motståndarna för begåvningsreserven.

Oj, vad svårt det blev nu.

Alla hästar hemma
Svar på tråden Anhängare till Alliansen trampar rejält i klaveret