• Hen

Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?

Inte ok. Väldigt respektlöst. 

• Hen
    Hampus80 skrev 2016-05-21 22:01:08 följande:
    Tack skönt att han någon på sin sida :)
    Jag har varit där och det är fan inte kul. Hur lite känslor det än fanns kvar så hade vi en historia. Han försökte sköta det "snyggt" genom att smyga och smussla med telefonen vilket kändes ännu värre. Och nya tjejen ville pinka revir och skickade ett kärleksvykort ( för hur skulle jag kunna läsa ett brev? ) så det verkligen gnuggades in.
    Näe, det kändes helt förjävligt. Så jävla bråttom är det inte att hitta en ny. Om man inte vill att den andra ska må dåligt förstås. Och vill man det är man såklart inte en speciellt bra person. Simple as that. 
  • Hen
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2016-05-21 22:27:38 följande:
    Bråttom kanske det inte är, men råkar man träffa kärleken så gör man.. Man ska inte behöva avstå pga sitt ex. Är man inte tillsammans så är man inte. Så länge man inte är respektlös så är det helt ok.
    Förhoppningsvis bor man inte ihop med sitt ex ett år. Är man desperat får man väl flytta in hos sin nya. Man dejtar inte när man bor med sitt ex! Riktigt trashigt och fördjävla empatilöst är vad det är. 
  • Hen
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2016-05-21 22:27:38 följande:
    Bråttom kanske det inte är, men råkar man träffa kärleken så gör man.. Man ska inte behöva avstå pga sitt ex. Är man inte tillsammans så är man inte. Så länge man inte är respektlös så är det helt ok.
    Och avstå från sitt livs stora kärlek är det väl ingen som bett någon om? Avstå från att knulla och dejta däremot, ja. Är det ditt livs stora kärlek så klarar det några månaders avhållsamhet, eller att bo ihop i en etta. Men dra inte in exet i det hela. 
  • Hen
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2016-05-21 22:52:21 följande:
    Får man inte knulla för att man inte hittat ny bostad på studs? Haha, jisses.. Det går väl att sköta sådant snyggt. Det gjorde jag och mitt ex. Vi bodde ihop ett år efter separation.

Dejta? Det är väl så man träffar någon? Lite motsägelsefullt kan jag tycka.
    Men herregud. Knulla och dejta hur mycket du vill, men sköt det snyggt. Så jävla svårt är det inte att hålla det utanför exet. Om man vill alltså.
  • Hen
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2016-05-21 23:25:48 följande:
    Det är inte trashigt alls om man sköter det snyggt. Är man dessutom vänner, som sig bör, så unnar man den andra att leva fritt och vara lycklig. Man har väl en gång älskat varandra? Nä, missunnsamhet och svartsjuka och att vara ovänner är trashigt.
    Hela den här tråden handlar väl om ts som mår dåligt eftersom exet dejtar öppet för fullt? Alltså inte skött speciellt snyggt. Och vadå en gång älskat varandra? Så bara för att det är slut ( för att kanske den ena älskar mindre ) ska man svälja vad som helst bara för att man fortfarande älskar den andra? Just därför kan det vara extra smärtsamt och eventuella nya ligg bör skötas med diskretion. Fattar verkligen inte ens att det ska vara något att diskutera. 
    Är det verkligen jättekonstigt att en part kan bli ledsen i den här situationen? 
  • Hen
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2016-05-22 00:01:18 följande:
    Så som ts skrev trådstarten så lät det inte som att hon skött det särskilt dåligt/respektlöst. Så det är inte att "svälja vad som helst". Tycker inte det låter svinigt.

Sen är det ingen som sett detta från den andra sidan. Hon kanske inte mår bra heller? Kanske därför hon inte jobbar, tar hand om barnen, är ute pånötterns och sover på dagarna. Det vet vi inte. Bara en tanke..
    Men det är ju för fan inte raketforskning det här. Bor man med exet så dejtar man jävligt diskret. Klarar man det inte så låter man bli. Funkar inte det, flytta. Så jävla enkelt.
Svar på tråden Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?