• Anonym (Stina0)

    Bada som tjock

    Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

  • Svar på tråden Bada som tjock
  • SoulsWillRise

    Tycker du ska skita fullständigt i om folk glor. Det är deras problem om dom stör sig på dig. Jag blir alltid så himla glad när jag ser överviktiga som badar i badhuset eller i sjön för ALLA ska kunna bada oavsett om man är smällfet eller pinnsmal. Tänk vad glad jag blir när överviktiga är i badhuset med sina barn och har roligt :) Dom fullständigt strålar av lycka och självförtroende och det är fantastiskt och jag blir så glad :)

    Att ha roligt med sina barn är viktigare än att folk ska få förstöra med sina dömande blickar och fördomar, precis som det ska vara! Så försök verkligen att inte bry dig och tänk på att det är dom som skämmer ut sig, inte du!

  • Anonym (badanka)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-23 08:21:12 följande:

    Tycker du ska skita fullständigt i om folk glor. Det är deras problem om dom stör sig på dig. Jag blir alltid så himla glad när jag ser överviktiga som badar i badhuset eller i sjön för ALLA ska kunna bada oavsett om man är smällfet eller pinnsmal. Tänk vad glad jag blir när överviktiga är i badhuset med sina barn och har roligt :) Dom fullständigt strålar av lycka och självförtroende och det är fantastiskt och jag blir så glad :)

    Att ha roligt med sina barn är viktigare än att folk ska få förstöra med sina dömande blickar och fördomar, precis som det ska vara! Så försök verkligen att inte bry dig och tänk på att det är dom som skämmer ut sig, inte du!


    Du vet att inga barn är inblandade? Diskuterar du en helt annan fråga?
  • Anonym (Kalindi)
    Anonym (Stina0) skrev 2016-05-22 13:00:30 följande:

    Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong


    Jaaa såklart du ska bada och sola! Och njuta av din resa! Jag är smal och har också celluliter. Det har dom flesta vuxna kvinnor! T o m alla kändiskvinnor som är på omslagen (som då blir retuscherade). Tjock eller smal, bada, sola, njut! 

  • Anonym (Kalindi)
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-23 07:19:17 följande:
    Nja, vadå då? Klart man inte måste gömma sig om man inte vill, men jag tycker bara det är trevligt och respektfullt att klä sig lite snyggt och se så bra ut som möjligt. 
    Jag går inte ut i kalsonger t.ex, och jag gissar att du använder smink och klär dig skapligt när du ska vara bland folk? 
    Så om man har en stor tjock flabbig mage kanske man inte ska använda en sån dar magtröja tjejer hade på 90-talet, och har man koppärr over hela överkroppen kanske man inte ska gå barbröstad.
    Men som jag sa, just när man badar så spelar det ingen roll. Jag menar bara när man rör sig omkring stranden.

    Att du ens jämför att "inte gå ut i kalsonger" bland folk, som att man då (som kvinna gissar jag) även bör sminka sig bland folk och klä sig skapligt bland folk. Sminkar du dig när du går ut bland folk? 


    Jag sminkar mig aldrig. Varför skulle jag ens? Och klär mig i det jag vill och trivs i. Oavsett vad andra anser vara skapligt och passande... 

    Får jag massa bristningar och en stor dallrig mage efter min graviditet, så kanske vi möts vid någon strandkiosk i sommar :)

  • Anonym (Kalindi)
    Anonym (Stina0) skrev 2016-05-22 13:00:30 följande:

    Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong


    Finns massor av fantastisk kvinnor att följa på instagram som har en massa härlig kropps pepp som stärker en! StinaWollter, Kobranhuggertill (Rekommenderar starkt), Lady Dahmer, Apansattigranen. Finns inte bara en kropp som är bra eller rätt! 
  • Anonym (badanka)
    Anonym (Kalindi) skrev 2016-05-23 08:38:59 följande:

    Att du ens jämför att "inte gå ut i kalsonger" bland folk, som att man då (som kvinna gissar jag) även bör sminka sig bland folk och klä sig skapligt bland folk. Sminkar du dig när du går ut bland folk? 


    Jag sminkar mig aldrig. Varför skulle jag ens? Och klär mig i det jag vill och trivs i. Oavsett vad andra anser vara skapligt och passande... 

    Får jag massa bristningar och en stor dallrig mage efter min graviditet, så kanske vi möts vid någon strandkiosk i sommar :)


    Nja, men badbyxor då? Jag är inte i kanonform just nu, så jag skulle inte gå omkring med bar överkropp i en kiosk av respekt för andra. 
  • SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-23 04:22:58 följande:

    Klart du ska bada. Det enda jag kan tycka är att när du går omkring, typ till kiosken eller baren, ta på dig en sarong och en handduk eller nåt. Det är inte så fräscht att se tjocka människor i sådana miljöer. 


    Hahaha det var det dummaste jag någonsin hört :D tack för dagens skratt!
  • SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-23 08:26:25 följande:

    Du vet att inga barn är inblandade? Diskuterar du en helt annan fråga?


    Klart som tusan jag vet att det inte är barn inblandade men jag beskrev hur JAG upplever det när JAG är och badar och ser föräldrar med sina barn, förstår du? :) Jag beskrev en situation som jag brukar vara med om och jag bad ts att försöka ta efter den, dvs bada hur mycket som helst utan att bry sig ett skit om vad folk tycker, tänker och tror :p
  • SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-23 07:19:17 följande:
    Nja, vadå då? Klart man inte måste gömma sig om man inte vill, men jag tycker bara det är trevligt och respektfullt att klä sig lite snyggt och se så bra ut som möjligt. 
    Jag går inte ut i kalsonger t.ex, och jag gissar att du använder smink och klär dig skapligt när du ska vara bland folk? 
    Så om man har en stor tjock flabbig mage kanske man inte ska använda en sån dar magtröja tjejer hade på 90-talet, och har man koppärr over hela överkroppen kanske man inte ska gå barbröstad.
    Men som jag sa, just när man badar så spelar det ingen roll. Jag menar bara när man rör sig omkring stranden.
    Men det som du beskriver gäller ju ALLA, eller hur? Oavsett hur man ser ut så har man kläder på kroppen. Det spelar ju ingen roll alls hur du ser ut, är du tjock eller smal så har du ju kläder på dig vilket fall som helst. Eller menar du att dom som är riktigt smala får visa mer hud än dom som är tjocka? Får dom som är smala springa runt med bara kalsonger och trosor när dom inte är på stranden, typ stan, affären osv??? :D Håll hårt i hatten nu för kan du tänka dig, när det är riktigt riktigt jävla ap varmt ute så kan jag faktiskt gå till lekparken i bara shorts och bikini ;) Men jag är ju inte tjock heller så det kanske är en annan sak? Eller bör jag klä på mig mer?
  • Anonym (Också tjock)

    Jag är också tjock (väger 95 kilo och är 173 cm) Jag badar som alla andra och gör inget för att dölja mig själv. Det är ingen som tittar konstigt på mig eller som har sagt något taskigt. Det största problemet tror jag man ger sig själv då man håller på och ojar sig, de flesta andra bryr sig inte.

Svar på tråden Bada som tjock