• jennii89

    Ska vi skaffa syskon kr inte. Orolig.

    Det här kommer nog låta konstigt men ja o min sambo har ett barn på strax över 2 år tillsammans. Denna lilla krabat älskar jag över allt annat och hon är hela min värld. Jag har hela tiden önskat en familj med 2-3 barn då syskonen har så stor glädje av varandra och det känns så mysigt.

    jag ger all min kärlek till mitt älskade barn och hon får 100 procent uppmärksamhet o de dagar ja e trött lr varit borta från henne ett par timmar kan ja få ordentligt dåligt samvete.

    Jag har nästan tjatat på min sambo om hur mysigt de skulle va med ett litet syskon och idag när han sa att han ville blev ja först jätteglad men de har övergått i rädsla.... tänk om ja inte älskar de nya barnet så som ja älskar mitt nuvarande barn..... tänk om mitt äldsta barn blir ledsen av mindre tid med mig... hur går det på nätterna när bebis vaknar o den äldste då också vaknar o gråter efter mamma?

    Borde jag vänta ändå? Om ja skulle bli gravid idag vilket ja inte kan för ja ska ta ut spiral o så först så innebär det att mitt äldsta barn är 3 år.... är det "okej" att få syskon i de ålder??

    Blev så rädd när ja fick grönt ljus från sambo.

    Kram

  • Svar på tråden Ska vi skaffa syskon kr inte. Orolig.
  • Annelie 76

    Oj oj. Jag tror du skulle behöva en annan hobby. Att barnet är ens allt och får 100% uppmärksamhet är inte nyttigt. Du vet väl att barnet ska växa upp till en egen individ och lämna dig? Att ditt jobb är att se till att ditt barn klarar sig utan dig?
    Men iaf, åter till frågan. 3 år mellan syskon sägs vara det perfekta. Stora är hyfsat självgående men det är inte för stor åldersskillnad för att leka. Tro mig, man kan älska fler och i ditt fall är det kanske nyttigt att dela upp kärleken på flera, den verkar lite överväldigande. När det gäller det andra, är ni inte två föräldrar? Du vet väl att ni kan hjälpas åt med ledsna och sjuka barn? Det enda en pappa inte kan göra är amma, resten klarar han galant.

  • jennii89

    Oj. Vilken kalldusch:p

    Men tusen tack för svar, tror jag behövde ett sådant svar :)

    Blev iaf inte lika ynklig och rädd.. så nu kör vi :)

Svar på tråden Ska vi skaffa syskon kr inte. Orolig.