Inlägg från: Fjäril Vingad |Visa alla inlägg
  • Fjäril Vingad

Polygami

Så länge det handlar om fullständig ärlighet och öppenhet så är det ju bara att köra! (Och nej, jag menar inte att man därmed måste dela med sig av varenda intim detalj om man inte vill)

Jag är polyamorös och har så varit i ca fyra år nu. Ett tag hade jag två partners, just nu har jag en. Min partner har en till partner. Jag har dessutom en mycket nära manlig vän som jag bor ihop med för tillfället och vi är intima. Dock inte kära.

Jag och min partner pratar om allt. Vi vet om den andra träffar någon annan och kan prata öppet om allt. Jag är god vän med hans andra partner.

• Fjäril Vingad
    Anders 386 skrev 2016-10-13 15:30:30 följande:

Det är nog ganska få som skulle fixa det. 

Väldigt lätt att någon "hamnar utanför". Är man två och får problem måste man lösa det och prata ut om det - är man fler är risken stor att man bara skiter i den man har problem med och istället ägnar sig åt den andra parten. Risken är då stor att man helt enkelt inte bryr sig om den personen längre.

Inget för mig - men helt ok om nån vill ha det så. 

Varför skulle man skita i den man har problem med? Bara för att en relation kanske har det tufft så är den ju inte mindre värd att kämpa för även om man har en relation till. Så lätt utbytbar är inte en människa man älskar.

Hur många man än har relation med så måste man ju prata och lösa eventuella problem. Varje relation är ju värdefull.

Poly* handlar inte om nån slit-och-släng-ideologi.
Svar på tråden Polygami