• Anonym (status)

Vad är status för dig?

Är det status för dig att vara gift ha 2 eller flera barn, hund, villa, volvo, heltidsarbete mm? Eller vad tycker du är status?

Själv är jag ogift, bor ensam, har 2 barn, inga husdjur, bor i hyreslägenhet, har en liten Toyota och deltidsarbete, Tidigare hade jag inte ens bil och behövde jag en bil så lånade jag en. 

Jag skiter fullständigt i statusen och anser det bara lite smått löjligt ifall man är sådan som måste ha samma status som många andra.
    Är det inte lite mer status att sticka ut istället för att ha det som alla andra?
    Vad spelar det för roll liksom om man "bara" har en bil att dela på i familjen eller om man inte har volvo utan en billigare mindre bil.
    Eller hur skulle de vara att kanske inte ens äga en egen bil ens? 

Vad är det för fel att hyra bostad istället för att äga? Skulle det vara fel att bo i lägenhet istället för hus? 

• Svar på tråden Vad är status för dig?
  • lövet2

I min värld existerar inte status. Jag har aldrig förstått mig på själva begreppet.

• Anonym (Status vad?)

Status är när en person är trygg med sig själv oavsett hur hen lever sitt liv. Villa och volvo eller lägenhet och buss. Status är inte vad man har. Staus = Att våga stå för den man är och hur man lever.

Min åsikt :)

• My Sigma

Status är såklart lite olika för olika människor, men generellt finns det ju saker som många tycker är attraktivt eller avundsvärt:

Ett bra relation, ett gott föräldraskap, fina saker, att vara vältränad, välutbildad och ha ett intressant jobb, exempelvis.

Ju tryggare man är i sig skälv, desto lättare är det att göra självständiga val, t ex att jobba mindre eller med något mindre välbetalt för att man trivs med det. Men det betyder ju inte att de som vill ha de där grejerna per definition är svaga och lurade av samhället. Var och en gör sina val i livet, förhoppningsvis från hjärtat och inte baserat på vad grannen skulle bli mest avundsjuk på.

• FuckGoggleAskMe

Status är när man skriver något på FaceBook. TS, det låter inte som om du struntar i status, eftersom du startar en tråd om det. Själv orkar jag inte fundera ut vad som skulle kunna vara status och svara din frågeställning. Hur långt är ett snöre frågeställning tycker jag.

Svar på tråden Vad är status för dig?