• BioBonus

Fira högtider/födelsedagar i "ny familj"

Det verkar mer som en parrelation än en föräldrarelation. 

Är hennes man med och firar tillsammans med dem på jul tex, eller är det bara den fd kärnfamiljen?

• BioBonus
    Förälder 24/7 skrev 2016-05-26 13:57:24 följande:

Nej. Hennes nye är inte heller med. Då tror jag att min partner inte skulle komma dit eftersom det var den mannen hon var otrogen med. Det är bara "den första familjen" vid dessa tillfällen.

Alla är olika, och alla hanterar sånt här olika efter en skilsmässa. En del väljer att hålla fast vid sina gamla familjetraditioner även när de gått in i nya relationer. Men om jag går till mig själv så hade det där gått fetbort :)

Jag vill fira högtider, födelsedagar etc med de personer som jag älskar och lever med, och det innebär inte min fd man utan min nuvarande man. Jag har inget emot min fd man, och jag tycker jättemycket om honom som person, som med vilken vän som helst, men det är inte mina vänner jag firar jul med utan med min familj. Och den tillhör han inte längre.

Skulle min man fira allt med sin fd och deras barn och inte med mig, så hade han fått välja. Antingen fira med mig och skapa minnen med mig och sin nya familj, eller dra dit pepparn växer :)

• BioBonus
    Förälder 24/7 skrev 2016-05-26 14:47:41 följande:

Jag har en förhoppning om att han har lyssnat den här gången och kanske är villig att kompromissa kring någon utav punkterna jag har nämnt för honom.
    Jag vill inte förstöra något som de har tillsammans med barnen, men jag vill samtidigt att han klarar av att ta tydligt avstånd från att låta henne diktera villkor och jag vill inte heller komma in och diktera.... Jag vill att han ska känna efter och välja hur han vill ha det. Vad han mår bra av.
    Jag vill ju vara det självklara valet för honom. Jag vill att han ska välja mig, för att det är mig han vill vara med! 
    Och det är klart att det smärtar mig att han då har valt henne, trots att han säger att det är mig han älskar och vill dela livet med.
    Jag får inte ihop det i mitt huvud. 

Fråga honom varför han inte vill skapa minnen och traditioner kring jul/nyår/födelsedagar med dig utan med henne? Är det för att han vill skapa minnen med barnen så kan väl de vara med och fira med er. 

Jag hade helt klart känt mig bortvald, och hade lämnat relationen för att ha möjlighet att träffa nån som vill ha en parrelation med mig och inte med sin fd "för barnens skull". 

• BioBonus
    Förälder 24/7 skrev 2016-05-26 15:27:15 följande:

Jag har frågat precis det
    Det värsta är att han säger rent ut att han inte kan ge mig ett bra svar till varför han väljer som han gör. 

Då skulle jag be honom fundera på den saken, och höra av sig när han kommit på svaret. 
  • BioBonus
    Förälder 24/7 skrev 2016-05-26 15:45:17 följande:

Jag hoppas att det inte blir någon mer gång nu, men OM det blir det igen så har jag tänkt att göra precis så. Att be honom återkomma när han vet svaret.

Bra. Du ska leva i en relation där du mår bra. Inte i en relation där du inte känner dig som den enda kvinnan i din mans liv :)

Lycka till. Är han smart inser han vilken bra kvinna han har träffat, som inte bett honom flyga och fara för länge sen...

Svar på tråden Fira högtider/födelsedagar i "ny familj"