Relation med introvert kille?
Hej! Jag undrar om någon här kanske har varit i ett förhållande med en introvert kille eller är en själv?
Jag började umgås med en kille för inte så länge sen och trodde att han bara var väldigt blyg och hade en lite udda personlighet. Men han var nästan som 2 olika personer. Ibland jätteblyg och ibland pratglad. Såg mig i ögonen när vi pratade och helt plöstligt verkade han helt frånvarande och inte bry sig. Lite såna saker som är svåra att förklara. Men jag har aldrig träffat någon som fått mig att känna mig så trygg. Han är världens snällaste och ärligaste människa och det känns som jag redan berättat mer om mig själv för honom än jag gjort till någon annan. Jag har blivit djupt förälskad :) Ibland verkar han vara intreserad av mig också men ibland inte så jag har inte vågat säga eller fråga nåt än.
Ialla fall så har jag frågat många gånger om vissa saker med han och brukar småretas för att han är blyg :) Så i tisdags tror jag han blev less på det. Han försökte förklara att han var en sån här introvert person, men som han gjorde det så lät det som någon slags sjukdom :( När jag kom hem sökte jag på internet efter det, men jag förstår fortfarande inte riktigt och nu är jag bara nervös. Både igår och idag vågade jag knappt prata med honom för jag tänkte bara på vad jag läst om introverta.
Vad menas med att dem vill vara ensamma? Är det på kvällarna eller alltid? Om man har ett förhållande med en eller kanske till och med bor tillsammans hur gör man då? Det brukar nästan alltid vara jag som kontaktar honom men det kanse är för att han vill vara ensam eller?
Vi brukar prata om allt möjligt men det står överallt att introverta inte tycker om det? Vad ska man prata om då?
Jag läste att många tror att introverta flörtar med dem precis som jag trott att han gör ibland. Vad är det som dem gör som får en att tro att dem flörtar? Hur ska man märka skillnad?
Det ser ut som många 'regler' och sånt på alla hemsidor om introverta, men alla är väl inte lika? Vill vara ensama, inte prata i telefon, inte gå ut och träffa folk, inte prata om saker o.s.v.? Det måste ju vara skillnad på olika människor som vanligt? han kan ju inte göra sånt och samtidigt hata det?
Vad ska man tänka på? Jag är sjukt nervös nu för jag kan inte tänka på något annat och jag är rädd att göra något fel. Men vi har ju umgåtts i flera månader och vi SMSar eller pratar på facebook så gott som varje dag, så han borde väl sagt till om jag gör eller säger fel saker?