Relation med introvert kille?
Jag förstod inte själv att jag var introvert förrän kanske i 35 års åldern, hade aldrig reflekterat över det förrän då jag fick allt färre vänner.
Har själv aldrig skaffat vänner på egen hand utan dom har kommit genom andra personer. Är själv inte sökande utan om jag vill få energi då drar jag hellre på en ensam cykeltur i skogen för att känna lugnet, jag skulle tex aldrig fungera i ett fotbollslag.
Personligen klarar jag inte av för mycket social samvaro, kanske några dagar på sin höjd men i stora sällskap försvinner jag i mängden och sitter helst ute på kanten.
Jag blir nervös om jag känner att folk iakttar mig, alltså kollar vad jag gör för något, blir skakis inombords och känner mig uttittad, brukar då försöka smyga mig undan.
Jag har också märkt att om jag är för mycket i social samvaro så får jag lätt huvudvärk och migrän, tar helt enkelt in för många intryck, jag kan inte sortera ut det som är nödvändigt och känner mig bara förvirrad om flera pratar samtidigt.
På tu man hand fungerar jag som vilken som helst, jag har inga problem om man bara är 2 personer men blir det en tredje så känner jag direkt av obalansen i den sociala samvaron och känner mig överflödig för den personen som jag var tillsammans med från början. Kan också bli väldigt svartsjuk på andra som är öppna av sig, kan bli svartsjuk på ett kompisförhållande även om det inte är mer än så.
Om någon är mer kompis med en annan då backar jag ut då jag känner mig ivägen och inte längre har något att tillföra till den personen.