BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Men sååå söt! Gissar på pojk, vet du? ;)
Vad tror ni pojk eller tös?
Var hos bm idag och jag bad henne titta på naveln när hon ändå skulle mäta magen. Det syns inget men när hon tryckte runt navel så frågade hon hur det kändes. Sen stannade hon på en punkt och frågade hur det kändes just där, och det är där jag är som mest öm. Hon sa att det inte är bråck just nu men att det finns en tendens att bli det. Man gör inget åt sånt under graviditeten om det inte blir akut, så det är bara att vänta och se...
För övrigt såg allt jättefint ut och jag fick lyssna på helt magiska hjärtljud <3
Usch, det låter obehagligt hoppas det är ofarligt och bara bebis som trycker på någon nerv!
Var hos bm idag och jag bad henne titta på naveln när hon ändå skulle mäta magen. Det syns inget men när hon tryckte runt navel så frågade hon hur det kändes. Sen stannade hon på en punkt och frågade hur det kändes just där, och det är där jag är som mest öm. Hon sa att det inte är bråck just nu men att det finns en tendens att bli det. Man gör inget åt sånt under graviditeten om det inte blir akut, så det är bara att vänta och se...
För övrigt såg allt jättefint ut och jag fick lyssna på helt magiska hjärtljud <3
Men sååå söt! Gissar på pojk, vet du? ;)
Ja hon sa att det är rätt vanligt och att man inte gör något under graviditeten om det inte blir akut (det kan tydligen klämmas om jag förstod rätt), men än så länge har jag inte så jag ska hålla lite koll på om det börjar bukta. Jag hoppas jag klarar mig :)
Hjärtljud är underbara
Otäckt med bråck, men de är ju oftast inte farliga. Min kusin har inte opererat sitt ännu, och det fick hon för 9 år sedan när hon väntade första barnet. Läkarna vill inte operera innan hon är 100% säker på att hon är klar med barn. Nu har hon 4 och är 99% säker på att hon är klar och har börjat fundera mer allvarligt på det. Men hon har inte speciellt ont utan det är mest kosmetiskt. Tror dock att det påverkat hennes magmuskler eller nått sånt.
Hoppas du slipper bråck. Har en kollega som ska operera sig snart för det. Tur att hjälp finns!
Vad tror ni pojk eller tös?
Du är nog närmst 100% i din gissning :)