BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Hej på er! Nu ligger vi på förlossningen och har börjat med cytotec! Nu hoppas vi på att allt går bra och att vi får våran bebis idag!
Hej på er! Nu ligger vi på förlossningen och har börjat med cytotec! Nu hoppas vi på att allt går bra och att vi får våran bebis idag!
Lycka till! :D
Nog kan det börja närma sig alltid! Molvärk och tömma tarmen hör ju till, men man kan också gå med det länge så försök ha tålamod nu ;)
Så spännande! Lycka till!
Har någon av er som har barn sedan tidigare eller erfarenheter från andra gällande tidiga tecken på att förlossning snart kommer att komma igång? Annat än de tydliga såsom att slemproppen går eller att vattnet går.
För ett par dagar sedan hade jag mycket ihållande molande (som mensvärk) värk i magen av och till under dagen. När jag vaknade på natten kände jag av det igen och även när jag vaknade på morgonen. Nu är det inte mycket sånt, däremot känner jag ett ökat tryck nedåt bäckenet och svårare att gå.. kanske var det bebis som fixerade sig? Jag har även mått mer illa samt behövt tömma magen oftare och har konstanta sammandragningar. Bebis bökar mycket.
I natt kom våran lille pojk till världen! Allt gick kanon även om det började lite dramatiskt med först misstänkt vattenavgång som plötsligt (på parkeringen) blev en vattenavgång med ett plask precis som på film, haha ;) Det känns så underbart att han äntligen är här! <3
I natt kom våran lille pojk till världen! Allt gick kanon även om det började lite dramatiskt med först misstänkt vattenavgång som plötsligt (på parkeringen) blev en vattenavgång med ett plask precis som på film, haha ;) Det känns så underbart att han äntligen är här! <3
Tack! Det är andra :) Efter att det var solklart att det var vattnet som gått och värkarna startade så tog det rätt lång tid innan det var etablerade värkar men sedan gick det desto fortare. Öppnade mig riktigt fort på slutet, från 4-10 på bara ett par timmar men jag hann med att få ryggmärgsbedövning tack och lov ;) Klarade mig rätt bra på lustgasen men vette tusan om det räckt med den hela vägen.. När krystvärkarna kom så fick jag ta dem i min egen takt tills bm kände att bebisens huvud nästan var ute, först då bad hon mig trycka på. Tyckte jag var småkrystande i en evighet men i journalen står att krystvärkana varade 13 min, tiden från etablerade värkar är lite drygt 3 timmar. Det kändes iaf helt fantastiskt och jag var som närvarande i min egen bubbla om man kan säga så ;) Av mina två förlossningar är detta den klart bästa! ;)
Stort grattis! Är det första barnet?
Hur lång tid tog förlossningen?
Grattis!! Vad roligt med en klassisk vattenavgång :) Vill gärna höra mer om din förlossning när/om du orkar att dela med dig :)