• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • micjos

Oj, vad snabbt! Önskar det går snabbt för mig med, sist tog det en evighet! Grattis! :)

Cecilia13 skrev 2017-02-23 19:49:20 följande:

I måndags kväll gav jag upp totalt, gick och la mig tidigt och sa att jag inte tänkte gå upp förrän bebis kommer... Vaknade av två ordentliga värkar och 23.45 gick vattnet!!! Dottern föddes 04.00 :)

Nu sitter jag hemma i soffan och myser med en liten goding!

• 1900920802
    Goochigoo skrev 2017-02-23 18:11:21 följande:

Då har vi typ samma situation! Är också 7 dagar över tiden idag, o är pigg o mår bra! Hoppas det drar igång snart så vi får möta våra minihjärtan! Ska på kontroll imorgon, får se då om min bebis också är rörlig fortfarande.

jaa de hoppas jag också, ska bli underbart å slippa magen också :) men vad är de för kontroll du ska på? Något du ringt in om själv? Ja vill också gå på någon kontroll.. :)
  • Gamlamamman

I måndags kväll gav jag upp totalt, gick och la mig tidigt och sa att jag inte tänkte gå upp förrän bebis kommer... Vaknade av två ordentliga värkar och 23.45 gick vattnet!!! Dottern föddes 04.00 :)

Grattis!

Mysigt! Ibland räcker det med att ge upp. ;)

O snart är det även dags för er andra som inte fått än. :)
  • Cecilia13

Enligt bm var bebis fixerad vid kontrollerna typ de sista 6 veckorna, men på förlossningen tyckte de att huvudet var ruckbart. Är detta möjligt?

• stor grön drake
    Cecilia13 skrev 2017-02-24 10:32:11 följande:

Enligt bm var bebis fixerad vid kontrollerna typ de sista 6 veckorna, men på förlossningen tyckte de att huvudet var ruckbart. Är detta möjligt?

Javisst. De ligger inte stilla där inne så de kan komma lös.
  • Paulaoktbaby

Jag är gravid första gången. Är i v 6 (6+5). Symptomen kommer och går. Mycket humörsvängningar och känslorna dalar. Älskar mannen mer och mer. Lycka men mycket oro.

• Goochigoo
    1900920802 skrev 2017-02-23 23:42:04 följande:

jaa de hoppas jag också, ska bli underbart å slippa magen också :) men vad är de för kontroll du ska på? Något du ringt in om själv? Ja vill också gå på någon kontroll.. :)

Haha, ja det är ju en fördel med att ha bebisen på utsidan också Det hette överburenhetskontroll, även om det bara är en vecka över tiden.. gjorde ultraljud o har en massa massa vatten tydligen o bm sa att han var fixerad nu (äntligen!!) Fick en deadline till nästa fredag, har han inte kommit då ringer vi till förlossningen o får tid för igångsättning samma dag! Max en vecka till alltså, plus lite till för förlossningstid som ju kan ta ett tag.. tjoho!
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Det var snabbt jobbat :) Grattis! :)

• Ettanvändarnamningenannanhar

Ni som fått era bebisar, har erat avslag kommit och gått lite eller har ni blött konstant? Jag blödde ordentligt första tiden, sen har det gått över till bruna flytningar men så idag kom det blod igen. Känns drygt men det är nog normalt va? Ingen konstig lukt och jag mår bra..

• Tussilago89

I torsdags kom vår lilla tjej äntligen ut v.39+1 precis som sin storasyster.

Slemproppen gick förra lördagen och sedan hade jag en del förvärkar som kom och gick under veckan. Var inne på förlossningen torsdag 13.00 (öppen 2,5cm) och hon var sedan ute 17.18. En riktig drömförlossning tycker jag såhär i efterhand.

Hoppas ni som går och väntar snart sätter igång. Och i fall de finns de som har en tuff tidigare förlossning med sig i bagaget så vill jag säga att andra inte behöver bli lika tuff. Detta var en helt annan upplevelse för mig.

Vi åkte hem redan fredag förmiddag och myser nu med vår nya skatt och storasyster hemma!

Svar på tråden BF Februari 2017