• Mussann

Positiv ägglossningstest RFSU men negativ på clearblue digital ägglossningstest med dubbel hormonindikator

Hejsan! som rubriken lyder.. 
    Jag har testat med ägglossningstest nu ett tag och idag har jag fått ett positivt ägglossningstest från RFSU. igår köpte jag clearblue digital ägglossningstest med dubbel hormonidikator för att maximera chanserna men det var negativt? Både igår och idag. Jag ser en tydlig stegring och idag är RFSU testet positivt garanterat! Jag har aldrig fått något positivt svar på någon av dem digitala testerna, inte ens när jag var gravid. vad kan det bero på ? Var kanske dumt av mig att köpa det då men när man längtar så mycket så vill man ju verkligen prova allt. 

till min fråga, finns det någon här som har setat i samma sitts som jag gör nu?

Blir så frustrerad.. vi satte igång verkstan i ferbuari men då hade jag precis tagit ur p-stav så kanske inte så konstigt att det inte blivit något. vet att de normalt kan ta upp till ett år men två andra gånger har jag blivit gravid på första " försöket"( dem gångerna slutade i abort då jag var ung och dum) 

snälla, någon?

• Svar på tråden Positiv ägglossningstest RFSU men negativ på clearblue digital ägglossningstest med dubbel hormonindikator
  • Mussann

är det någon som vet när jag har ägglossning efter första positiva testet ?

• Carambolan

Det låter som att det här gör dig väldigt stressad. Chansen att bli gravid är inte större av att du får positivt på testerna. Du kanske ska sluta testa och bara se till att ha sex varannan dag istället? Gör ni det så kommer ni inte att missa ägglossningen.

• Mussann
    Carambolan skrev 2016-05-28 13:08:19 följande:

Det låter som att det här gör dig väldigt stressad. Chansen att bli gravid är inte större av att du får positivt på testerna. Du kanske ska sluta testa och bara se till att ha sex varannan dag istället? Gör ni det så kommer ni inte att missa ägglossningen.

ja detta gör mig stressad. det är svårt att ha sex så ofta i månaden då killen jobbar kväll och natt och jag jobbar i skolan.. alltså på dagen. 

• Meriall

Jag litar inte alls på CBs digitala test. Använde dem i några månader och fick aldrig något utslag men blev gravid ändå så ÄL hade jag ju.

• Mussann
    Meriall skrev 2016-06-02 19:20:21 följande:

Jag litar inte alls på CBs digitala test. Använde dem i några månader och fick aldrig något utslag men blev gravid ändå så ÄL hade jag ju.

Blev du?? För jag har fått blinkade gubbe nu ingen vecka men har ju haft jätte ont och flytningar och allt så verkar ju konstigt .. Kanske känner den ej av vårt LH hormon för att de är svagt ? Ingen aning .. Men blir bra frustrerad. Idag köpte jag ett nytt paket och provade då båda maskinerna samtidigt och på ena fick jag blinkande gubbe igen och på den andra bara en tom cirkel.. Vad fan är de som gäller då?
  • Meriall
    Mussann skrev 2016-06-04 16:06:55 följande:

Blev du?? För jag har fått blinkade gubbe nu ingen vecka men har ju haft jätte ont och flytningar och allt så verkar ju konstigt .. Kanske känner den ej av vårt LH hormon för att de är svagt ? Ingen aning .. Men blir bra frustrerad. Idag köpte jag ett nytt paket och provade då båda maskinerna samtidigt och på ena fick jag blinkande gubbe igen och på den andra bara en tom cirkel.. Vad fan är de som gäller då?

Japp, blev gravid och då hade jag använt testen jättenoga och inte ens fått en blinkande gubbe utan bara tom cirkel. Så nej, litar inte alls på dem. Jag vet inte om andra tester är bättre men jag kommer inte lita på ÄL - test i framtiden. Tro på flytningar och om du känner av äl istället :)
  • Mussann

Jag tror kah kände av min äl och fick elastiska flytningar men måste de va mycket ? För fick bara lite . Sen har den vart som mjölk typ och nu som mjölk men lite lite tjockare

Meriall skrev 2016-06-05 12:41:33 följande:

Japp, blev gravid och då hade jag använt testen jättenoga och inte ens fått en blinkande gubbe utan bara tom cirkel. Så nej, litar inte alls på dem. Jag vet inte om andra tester är bättre men jag kommer inte lita på ÄL - test i framtiden. Tro på flytningar och om du känner av äl istället :)

• Mussann

Kolla här

Meriall skrev 2016-06-05 12:41:33 följande:

• Mussann

Nu har jag köpt Cb monitor och den säger låg idag på dag 12.. Vet inte vad jag ska tro

Meriall skrev 2016-06-07 11:37:20 följande:

Heh jo CBs test är jättedåligt kan man ju säga av detta :P

• varje

Jag är glad att jag hittade denna tråd. Nu ska jag fan sluta med cb -ägglossningstester. Har haft en misstanke om att dessa inte stämmer! 

Har haft känslan att jag har fått utslag för sent varje månad. Jäkla skit.

• KCEG

Fan... känner som er.. lite lurad. Man betalar dyra pengar för ngt varje månad som inte funkar. Har haft mina misstankar, men nu vet jag! 

Tack för att ni delat mer er! 

*Hoppas på plus snart*

• Milou3

Äl-tester är nog inget man ska lita på helt. Mer en indikation på hur nära äl man är. Har man koll på sekret, livmodertapp, känner av molvärk och tempar samt, det viktigaste av allt - har sex varannan till var tredje dag mellan CD 8-20, borde man träffa äl :)

Jag har blivit gravid 7 ggr utan äl-test och bara sex 2-3 ggr i veckan. Det är det senaste halvåret som jag kört med äl-test. Blev gravid den månaden jag testade CB digitala. Hade då sex samma dag som glad gubbe och två dagar efter.

• Jsv17
    Carambolan skrev 2016-05-28 13:08:19 följande:

Håller med! Jag plussade nu, och tog ägglossnkngstester visserligen men då bara för att jag tycker det är intressant att lära känna kroppen, vi körde varannan dag metoden just för att jag skulle kunna slappna av och då gick det Jag var också superstresssd av att analysera test och var uppjagad över att "missa" kör man varannan dag så kan man ju liksom inte missa
Svar på tråden Positiv ägglossningstest RFSU men negativ på clearblue digital ägglossningstest med dubbel hormonindikator