Inlägg från: Hanni88 |Visa alla inlägg
  • Hanni88

Reserv 7, YH utbildning Medicinsksekreterare

Hej!

Hoppar också in här.... Denna eviga väntan fick idag sitt slut! Jag kom in i Landskrona!

Hade visserligen hellre kommit in i Lund då det är närmare men Landskrona verkade som ett bra ställe. Gjorde också tester på tisdagen :)

Blev reserv 20 i Lund och antagen i Kristianstad men tackade nej där.

Kanske träffar jag någon av er i Landskrona den 22/8? :)

• Hanni88

Tack! :) tess3 & eltonellie - Det ska bli så spännande!

Tess3, jag satt längst bak nästan i mitten och fick vänta på intervjuer först, gick också hem tidigt vid två ca. Jag tror absolut att du kommer komma in både i Lund och Landskrona så då är det bara att välja ;) Jag bor ca 15 min från Lund och 30 från Landskrona, med bil och inga köer. Så båda funkar ju egentligen :)

Maryli, jag tror definitivt du har en chans! :)

• Hanni88

Tess3, ser framemot att ses som klasskompisar i augusti ;) Är bergsäker på att du kommer in om du redan är så nära.. Och det är alltid någon som hoppar av där första veckan om inte förr :)

Jag tackade nej till Kristianstad samma dag jag fick veta om Landskrona. :) Hade egentligen kunnat göra det tidigare, för jag tror inte jag hade orkat pendla. En tjejkompis hade iallafall reservplats sju där och kom in strax efter jag tackade nej. Tänk också på att de som sökt kan ha sökt andra utbildningar också, inte enbart medicinsk sekreterare!

Håll oss uppdaterade, vi hejjar på dig!

• Hanni88

Tess3, Men åh! Vilka roliga nyheter man möts av här efter att ha varit på lite semester :) Har en känsla av att vi ses i augusti, hehe.. Hur känns det att säga hejdå till jobbet? Helt annat yrke som väntar :) Byter också yrke, är förskollärare just nu och ser framemot detta enormt mycket. Funderar på att börja införskaffa litteraturen och kolla lite medicinska termer redan nu.. Som om vi inte kommer ha nog att plugga i två år ändå haha!

Hör av er såfort ni ser ordet: ANTAGEN!

• Hanni88

GRATTIS Tess! Så kul! :) Hur känns det?

Förstår att det är svårt att få det att gå ihop som egenföretagare och ansvaret är ju ett annat. Jag trivdes bra med både kollegor och barn men inte med förutsättningarna, all stress ledde tillslut till sjukskrivning och sedan kändes inte yrket roligt längre. Vet några förskollärare till som gör samma byte av yrke.

Ha en underbar sommar nu! In och kolla schema osv ;) Så ses vi den 22/8. OM jag mot förmodan kommer in i Lund så väljer jag ju det pga avståndet, som som reserv 20 känns det inte så troligt. ;)

Kram!

• Hanni88

Tror jag kommer köpa allt, det var inte så många böcker om man tänker att det är för ett helt år. :) Men har för mig att en av böckerna kommer ut i ny uppdaterad version i augusti, tror det var den med Hälso- och Sjukvårdsrätt... Så kanske dumt att köpa äldre. Annars finns det en del på Blocket.

Hur gör du med Medicinsk terminologi? Köper du endast miniordboken eller även den stora?

Är fullt fokuserad på Landskrona och ser verkligen framemot att börja där. Skulle Lund ringa så tar jag det då. :)

Ha det fint!

• Hanni88

Tess3, jag har köpt alla böcker men den stora kommer nog knappt användas såhär i början. Var igår och införskaffade lite andra välbehövliga saker som en kalender t.ex. Nu börjar det minsann närma sig! :) Tar du med lunch första dagen?

Grattis Emmamoa123, och Maryli! Härligt att ni kom in! :)

• Hanni88

Jag hittade en kalender från HT 16-VT 17 :) Har bara använt mobilen som kalender fram till nu men tänkte att det kan behövas med allt att komma ihåg ;)
    Tror vi märker rätt fort vad som behövs! Vi lär iallafall aldrig vara sysslolösa under dessa två år med allt att plugga, haha..

Ja, jag var på plats 6 senast jag hörde med Ann. Nu är jag dock så inställd på Landskrona, och skolstarten går att skymta ;)

Snart är det dags! Ska bli kul att få se dig med och vilka som är där av alla som gjorde prov samma dag :)

• Hanni88

Maryli, jag beställde från Bokus :) Blir 28 i år och har två barn. Är leg förskollärare men vill byta bana.. Ser verkligen framemot det. :) Verkar vara blandade åldrar vilket jag bara tror gynnar klassen!

Emmamoa, hur var det i Lund idag?

Jag pratade med Ann som sa att två stycken inte kom till uppropet. Så nu är jag på plats 4. Som att snubbla på målsnöret haha.. Men jag hänger inte läpp, kom in i Landskrona och ser verkligen framemot att börja på måndag!

Svar på tråden Reserv 7, YH utbildning Medicinsksekreterare