• Otit

Unga gravida! BF jan/feb 2017????

Hej! Jag är 23 år i juli och sambon fyllde nyss 25. Vi plussade efter nio månaders försök för en vecka sedan. Är i vecka 5+1. Var på hälsosamtal hos barnmorskan igår. På eftermiddagen kom en mörkbrun flytning och sen kom det till och med lite mörkt blod. Har fortfarande ljusbruna flytningar fast dom har minskat. Är sjukt orolig. Men tog ett test imorse som är starkare än när jag testade häromdagen. Hur hanterar man denna oron? Känner mig inte ett dugg gravid, har inga symptom förutom lite mensvärk och ont i brösten. Har/hade ni symptom tidigt? Kul tråd i alla fall, hoppas jag får hänga kvar här och att bebisen stannar.

• Otit
    evelinalar skrev 2016-06-11 18:07:44 följande:

Vad kul, grattis!! Tror inte att det är något att oroa sig för!! Läst om många som upplevt samma. Och skönt att du inte har så jättemycket symptom! Jag känner mig bakfull/åksjuk dygnet runt verkligen, kan knappt äta..dock har jag gått längre än dig, kände inget tidigare :)

Tack för stödet!! Vad skönt stt höra att jag inte är ensam om att inte ha några symptom i början. Är svårt att känna att man är gravid när man känner sig helt som vanligt. Hur långt gången är du? Jag var gravid en gång för många år sedan. Fick inga symptom förrän vecka sju, åtta någon gång. Då mådde jag riktigt kasst!
  • Otit
    evelinalar skrev 2016-06-12 09:47:29 följande:

Ja men så är det! Antingen så kommer det senare eller så har du bara tur!! Jag är någonstans mellan v. 6 och 9. Fick du missfall förra gången eller valde du att ta bort? Jag känner mig inte heller gravid, bara typ bakfull dygnet runt..

Var 16 PR då. Så gjorde abort. Hoppas mina symptom kommer och att de bruna flytningarna slutar snart. Otroligt frustrerande
  • Otit
    mammatill10a skrev 2016-06-12 20:44:58 följande:

Vet ej om jag är så ung längre, men 27 år och väntar tredje barnet 10/2 ????

Kul! Vi har samma bf! Hur mår du?
  • Otit
    mammatill10a skrev 2016-06-13 05:34:33 följande:

Vad roligt. Mår ganska bra än så länge, lite illamående från och till och en trötthet som ej går beskriva, och svullen mage till tusen, annars inget. Själv då? ????

Jag har bara lite mensvärk och ömma bröst än så länge :)
  • Otit
    korvenamanda skrev 2016-06-20 22:57:46 följande:

Oj vad kul med så många svar! Välkomna alla och hoppas vi kan följas åt, stötta och hjälpa varandra här!

Jag är nu i vecka 10, inskrivning den 28 juni. Spännande!! Känner mig inte ett dugg gravid dock förutom yrsel och "mensvärk" från och till..

Har funderingar på att göra ett tidigt UL vara för att få en bekräftbing för mig själv. Någon som tänkt lika?

Vi hade bokat ett vul privat på tisdag. Men bestämde oss för att avboka det. Vi aka göra kub om fem-sex veckor och känner att vi nog kommer bli mer stressade och oroliga över ytterligare ett ultraljud. Det finns ju liksom inga garantier för om ett hjärta slår i vecka 7, 8 så kommer allt att gå bra. Man kan ju fortfarande få missfall. Så vi bestämde att så länge allt rullar på som nu så är allt bra tills motsatsen är bevisad. Men förstår att man vill göra ett tidigt ultraljud för att veta. Men vi är så oroliga av oss och tror inte att det kommer hjälpa oss att må bättre :)
  • Otit
    Haerd94 skrev 2016-06-27 23:52:20 följande:

21 år och gravid i vecka 6. (Bf 22 feb) Så himla rädd för missfall då jag har jättesvårt att bli gravid samt att jag fick missfall senast. Vill komma över till vecka femton direkt:( hur gör man för att få göra vul?

Grattis till graviditeten!! Jag förstår dig fullt ut. Har sedan plusset varit sjukt orolig också. I vilken vecka fick du missfall senast? Man kan boka privata vul. Jag pratade med kvinnokliniken efter att jag fått bruna flytningar i vecka 6, i hopp om att bli erbjuden vul. Men det blev jag inte. Men lite beroende på vart du bor så finns det privata kliniker du kan vända dig till :)
  • Otit
    Haerd94 skrev 2016-06-28 19:54:05 följande:

[quote=76746235][quote-nick]Otit skrev 2016-06-28 06:10:16 följande:[/quote-nick]Grattis till graviditeten!! Jag förstår dig fullt ut. Har sedan plusset varit sjukt orolig också. I vilken vecka fick du missfall senast? Man kan boka privata vul. Jag pratade med kvinnokliniken efter att jag fått bruna flytningar i vecka 6, i hopp om att bli erbjuden vul. Men det blev jag inte. Men lite beroende på vart du bor så finns det privata kliniker du kan vända dig till :)[/

Hej! Tack & detsamma :) måste fått missfall i vecka fyra eller fem tror jag... Hoppas ja klarar mig håller tummarna för dig. Vet du hur mkt privat vul kostar?:)

Usch vad tråkigt med missfall. Man är ju orolig konstant att det bara ska ta slut. Jag bor i Örebro och hittade för 900. Tror att det ligger någonstans runt tusenlappen :)
Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????