• Saaaraa

Unga gravida! BF jan/feb 2017????

Hej 

Hänger gärna på denna tråd. Är 23år och är gravid i v.5. Vi har försökt länge och hade precis påbörjat våran fertilitetsutredning. "Plötsligt händer det", tydligen :) 

Jag har haft inga eller diffusa symtom, lite frustrerande för vill gärna känna att jag är gravid men försöker slappna av och tänka positivt för jag kan inte påverka om det slutar i missfall.   

• Saaaraa

Lycka till med era ultraljud. Spännande och få se lilla fröet :) Jag går in i vecka 7 nu. Var hos barnmorskan igår och satt stolt och sa att jag mår så bra och har inte haft något illamående. I morse kom jag halvvägs till jobbet innan jag fick stanna bilen och kräkas..

Jag har bestämt mig för att göra KUB, i mitt län blir alla erbjudna detta. Man blir även erbjuden samtal inför KUB men vi tackade nej till detta, vi har redan valt ställningstagande. Hur gör ni? :) 

• Saaaraa
    trixy skrev 2016-06-24 09:55:29 följande:
    I vilket län bor du? Vi vill göra KUB men har inga ärftliga faktorer.

Örebro län. Går ju även att göra privat om man har råd. :)

• Saaaraa
    trixy skrev 2016-06-25 09:45:15 följande:
    Ah, okey.. Får höra med BM om hon kan skriva remiss. Privat var väl sådär sinnes dyrt?

Det beror nog också på vart i landet, men mellan 1000 - 2500kr. :)

• Saaaraa

Hur mår ni alla nu i eran graviditet? Här har tröttheten verkligen slagit på stort, speciellt på morgonen och kvällen. Jag mår inte direkt illa men magen känns i obalans på morgonen. Som jag sa till min sambo i morse, det känns som magen är ut och in. :)

Har även haft en del hugg/obehag från livmodern idag. Det liksom drar och känns lite obehagligt i någon minut och sen försvinner det. 

Har annars väldigt vältvättade händer för jag tycker dom luktar konstigt hela tiden, haha :) 

Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????