• fjanten

Unga gravida! BF jan/feb 2017????

Hallå!

Har en son på fem och en halv månad, och är gravid i vecka 6+4 med nummer två. Vi har valt att skaffa en till redan nu av medicinska anledningar. Fick missfall just innan jag blev gravid med pyret som är i magen nu, så håller alla tummar och tår att det går vägen...

Jag är 21 år och sambon 22

• fjanten

Jag är i 7+3 och har bokat vul den 30:e juni. Vill se så allt ser bra ut... Här har vi ingen rätt till kub, och jag står inte ut med tanken på att få ett MA och gå ända till rul...

• fjanten
    Saaaraa skrev 2016-06-23 16:16:23 följande:

Lycka till med era ultraljud. Spännande och få se lilla fröet :) Jag går in i vecka 7 nu. Var hos barnmorskan igår och satt stolt och sa att jag mår så bra och har inte haft något illamående. I morse kom jag halvvägs till jobbet innan jag fick stanna bilen och kräkas..

Jag har bestämt mig för att göra KUB, i mitt län blir alla erbjudna detta. Man blir även erbjuden samtal inför KUB men vi tackade nej till detta, vi har redan valt ställningstagande. Hur gör ni? :) 

Här får man inte den möjligheten tyvärr.. Jag hade gärna gjort kub!
  • fjanten
    trixy skrev 2016-06-23 19:34:00 följande:

Hej!

Har bim imorgon och om det är en graviditet så är bf beräknat i början på mars 2017. Men! Fuskade och testade idag och tyckte mig se ett svagt streck. Ska testa om imorgonbitti igen.

Andra barnet i sådana fall och jag är 24 år :)

Kul med en till som också väntar syskon Hur gammal är äldsta?
  • fjanten
    trixy skrev 2016-06-23 19:51:59 följande:

Har en 2,5 åring. Och du? :)

Snart sex månader... Lite annorlunda nu med denna extrema trötthet och illamående när lillgrabben vill ha all min uppmärksamhet. Men det går bra. Jag sover lika ofta som honom Sambon har semester nu också, så det känns skönt!
  • fjanten
    Rädd och orolig skrev 2016-06-28 16:42:38 följande:

Jag har bf 1 december men hoppas att jag får "vara" här ändå!! Enda unga gravida jag hittade!

Mår superilla och är bara vecka 18, testat lergigan comp men det fungerar sådär /:

Nu är det sparkar och hicka där inne men min sambo är inte så glad över graviditeten ): vi märkte det så sent så inga tankar på abort var "tillåtna" ... Åh är så olycklig bara vet inte vad jag ska ta mig till.

Så det andra barnet överlevde alltså? Grattis!!

Hur kommer det sig att din partner (och du..?) inte är så sugen på barn nu?
Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????