• Mammasgryn

BF igår

Vi hade BF igår men ännu har inte det lilla pyret behagat att titta ut. Är det så att det finns några tips och idéer på hur man skulle kanske få h*n att titta ut? Har provat storstädning, förrådsrensning, bullbak, fönsterputsning m.m. Men inget verkar ha fått pyret på bättre tankar så h*n vill komma ut till oss. Eller är det bara att bita ihop och hoppas på att h*n vill ut självmant snart? ????

• Svar på tråden BF igår
  • HonanHöna
    stepanova skrev 2016-06-01 16:50:06 följande:

Ja, i denna hetta, har man nog rätt att vara lite arg och bitter faktiskt. Inga kläder som passar, och stor. Tänker även på hur det blir sen i denna värme. Just när man blöder så mkt. Kan ju bara inte va allt för Nice.

Nä det är inte kul alls.. Min son kom i maj, kan lova att det suger, binda o svettas o inte få bada.. Haha inte mycket som e positivt nu asså!
  • Mammasgryn

Haha ja förstår er precis men det är väl vara att bita ihop gissar jag. Men det är väldigt frustrerande kan jag erkänna. Om bebis bara ville vara så snäll och titta ut nu. Är väl inte för mycket begärt ????

• stepanova
    HonanHöna skrev 2016-06-01 16:58:17 följande:

Nä det är inte kul alls.. Min son kom i maj, kan lova att det suger, binda o svettas o inte få bada.. Haha inte mycket som e positivt nu asså!

Min son kom oxå i maj för 6 år sen, och jag tyckte det va skit jobbigt, att inte få bada, och just det där monster bindorna! Men nu är det att få ut bebis som verkar vara det största problemet. Snart är det kväll och sovdags, och imorgon bitti så vaknar man med samma känsla: " jaha, inget inatt heller"! Jag tröstar mig med att det faktiskt kan sparka igång på dagen med:)

En annan kommentar som jag har blivit urless på är när någon berättar hur dom så minns den där frustrationen om att gå över tiden, och sen hur dom berättar vidare om hur det mitt i allt bara sa "poff" och så gick vattnet. Jag kommer säkert att prata likadant i framtiden,, men nu just så säger det inte "poff"!
  • Mammasgryn
    stepanova skrev 2016-06-01 18:22:29 följande:

Min son kom oxå i maj för 6 år sen, och jag tyckte det va skit jobbigt, att inte få bada, och just det där monster bindorna! Men nu är det att få ut bebis som verkar vara det största problemet. Snart är det kväll och sovdags, och imorgon bitti så vaknar man med samma känsla: " jaha, inget inatt heller"! Jag tröstar mig med att det faktiskt kan sparka igång på dagen med:)

En annan kommentar som jag har blivit urless på är när någon berättar hur dom så minns den där frustrationen om att gå över tiden, och sen hur dom berättar vidare om hur det mitt i allt bara sa "poff" och så gick vattnet. Jag kommer säkert att prata likadant i framtiden,, men nu just så säger det inte "poff"!

Vi fick i juli för två år sedan snart och det var inte heller så rockigt kan jag säga, en fruktansvärt varm sommar och det enda man kunde göra typ var att svalka fötterna... Hujedamig
  • HonanHöna
    stepanova skrev 2016-06-01 18:22:29 följande:

Ja usch.. Nu börjar det liksom bli olidligt! O alla kommentarer: oj oj det måste vara dax när som!? Mm i lördags.. Oj va jobbigt. Nähä! Fy ja börjar bli en riktig bitter *piiip *.. Min mage e så jäkla stor me

.
  • stepanova

Var det någon som det sa "poff" för inatt? :) här lyser baby med sin frånvaro ennu! Och barnmorskan bara skratta uppgivet då hon såg att jag kom som planerat till tiden på mvc idag. Hon sa att hon hade hoppats på att inte se mig:D

• HonanHöna
    stepanova skrev 2016-06-02 14:07:34 följande:

Var det någon som det sa "poff" för inatt? :) här lyser baby med sin frånvaro ennu! Och barnmorskan bara skratta uppgivet då hon såg att jag kom som planerat till tiden på mvc idag. Hon sa att hon hade hoppats på att inte se mig:D

Nä ingen här heller. Va också på mvc idag, hon beklaga att ja kom haha hon önskade inte heller att se mig idag..
  • stepanova
    HonanHöna skrev 2016-06-02 14:25:51 följande:

Nä ingen här heller. Va också på mvc idag, hon beklaga att ja kom haha hon önskade inte heller att se mig idag..

Skönt att jaginte va den enda:) oj hur ska man hitta ork? Vad fyller du dina dagar med? Ikväll ska jag be min granne göra akupressur på mig. Hon har egen akupunktur mottagning och kan sånt. Så får vi se om det månne hjälpa tösen ut! Hon sa själv att det funkade, och frågade "är din man nära"? Så det lät ju som en fråga full med hopp, om att det händer en timme efter:D
  • HonanHöna
    stepanova skrev 2016-06-02 15:18:02 följande:

Skönt att jaginte va den enda:) oj hur ska man hitta ork? Vad fyller du dina dagar med? Ikväll ska jag be min granne göra akupressur på mig. Hon har egen akupunktur mottagning och kan sånt. Så får vi se om det månne hjälpa tösen ut! Hon sa själv att det funkade, och frågade "är din man nära"? Så det lät ju som en fråga full med hopp, om att det händer en timme efter:D

Åh så skönt om de funkar för dig :) jadu, va gör ja på dagarna.. Har en jävla foglossning, så kan inte vara jätte aktiv, lever på värktabletter. Men mina vänner vallar mig lite oså, tittar på tv, typ.. Såå långa dagar. Speciellt när de e såhär varmt, sväller som bara den o orkar inte göra nått alls!! Du själv då?
  • stepanova
    HonanHöna skrev 2016-06-02 15:26:19 följande:

Åh så skönt om de funkar för dig :) jadu, va gör ja på dagarna.. Har en jävla foglossning, så kan inte vara jätte aktiv, lever på värktabletter. Men mina vänner vallar mig lite oså, tittar på tv, typ.. Såå långa dagar. Speciellt när de e såhär varmt, sväller som bara den o orkar inte göra nått alls!! Du själv då?

Låter som mina dagar. Känner mig lat. Ligger på soffan, och tittar på tv, leker med padden, lättare hushålls sysslor. Fikar med nå kompisar då och då. Sen kommer barnen hem vid 13-16 ca. Och där e väl det största orsaken till att jag känner mig lat. Då man inte orkar sysselsätta barnen. Nästan så att man blir glad då dom sätter sig och spelar. Eller går ut på gården och leker. Fyy för foglossning, hörru! Hade det mer med pojkarna, men varit lite bättre nu. Så jag vet vad du går igenom. Tycker du oxå att det är hemskt att ligga i gynstolen? Syftar på foglossningen alltså. Tycker det är den värsta positionen man kan ha. Känns som hela höften ska gå av!
Svar på tråden BF igår