• klyban

Min man har gått över gränsen!!!

Vilket är det som är gått över gränsen, att det före konsumtion av cannabis eller att det förekommit otillbörlig fysisk kontakt eller bägge?
    Hur ofta röker han nu?

Sen när man börjar bråka, så får man hålla sig ifrån fysisk kontakt.
    Då en sådan är sällan positiv under bråk.

Sen vad ligger grunden till din ilska emot din sambo?
    Lägger inget på dig på det inträffade, men om man har en sur sambo hela tiden.
    Så tär det en hel del, och denna surhet smittar garanterat av sig.
    Så hamnar man i en ond spiral.

I vad du skrivit, så låter det som ett relationsproblem mer än nått annat.

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:29:14 följande:
    Skulle han inte röka så skulle det inte finnas någon irritation från min sida och då skulle vi aldrig tjafsa. ALLA våra tjafs handlar om det!
    Vem fan är glad när man är i ett förhållande och känner sig mer ensam än när man var singel?
    Han röker varje dag!

En sak jag kan nästan lova dig, han kommer inte sluta röka cannabis.
    Men vill du vara med din sambo, så finns alltid kompromiss.
    Kan du inte acceptera kompromiss, så finns det ingen anledning att du är kvar i förhållandet.
    Då du redan stakat ut vägen som det är nu.

Varför röker han?
    Lider han av någon psykisk ohälsa, som ADHD tex?

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:30:33 följande:
    Men jag kan inte leva utan mitt barn, skulle aldrig klara av att han är hos mig en vecka och hos pappa en vecka. Finns inte på världskartan!

Har ni inte speciellt skrivit in att du har ensam vårdnad, så är det som du är.
    Och vid en viss ålder(3år tror jag), så är det varannan vecka som gäller.

Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:33:37 följande:
    Han har ett arbete som kräver körkort.
    Om han nu skulle gå mer på att sök hjälp mot sitt missbruk, skulle dom då ta ifrån honom körkortet? Skulle det liksom bli en anmälan till polisen? Hur funkar allt sånt? Vem kan man ringa och fråga?

Att anmäla till polisen låter som en utmärkt dum idé.
    Då det inte leder till nått bättre ställe.
    Jag bara antar han inte röker när han kör bil, så inte onykter vid framförande av fordon.
    Om nu inte han röker med mindre än 8-10h före, som är den tiden för THC att försvinna ur blodet och anses nykter enligt lagen.

• klyban
    Anonym (Nä inte ok) skrev 2016-06-01 21:36:32 följande:
    Finns inget som säger att man måste ha varannan vecka,särskilt när barnet är så liten,det går inte.Om/när han fortsätter sånt beteende,är det din och barnets bästa att inte leva med en sån man.

Finns inget som säger att det kommer förekomma en dessa aggressioner mot sitt barn vid vårdnad.

Dock så kommer varannan vecka inte vara aktuellt nu, även vid gemensam vårdnad.
    Om man nu inte kommer överens, vilket jag tror inte blir fallet här.Det sker först vid en viss ålder, har för mig detta är vid 3års ålder, som gemensam vårdnad slår igenom.

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:39:38 följande:
    Well jo det har med hans missbruk att göra då det är stor skillnad på bruka och missbruka!
    Berätta hur missbruket visar sig, sköter han sitt jobb tex?
  • klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:41:14 följande:
    Han har aldrig fått diagnos ADHD, aldrig varit någon utredning men något i stil med ADHD har han... Men vad har det med cannabis att göra?

Då de som har ADHD eller misstänkt sådan, har en jävla förmåga att söka sig till droger och främst cannabis.
    Cannabis får dom att känna sig normala, då världen saktas ned för dom.
    Denna grupp är nästan dubbelt så vanliga mot den "normala" befolkningen att söka sig till droger.
    Därav min fråga, inget av detta hjälper dig som så.
    Dock förklarar det en del, och att det betyder det är betydligt svårare att hantera och arbeta med en mer normal konsumtion eller ingen alls.
    Än om han varit helt utan denna misstänkta diagnos.

Ett tecken som dessa har, är att de har väldigt svårt med alkoholen också, och får ofta stora personlighetsförändringar som i vissa fall kan vara våldsbeteende.
    Behöver inte vara så, men inte speciellt ovanligt heller.

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:46:06 följande:
    Han sköter ALLT, precis allt prima!!! Förutom mig.
    Så får jag ta all "skit" om man säger så.. Och om han har abstinens ska vi inte ens tala om..

Och vilket medberoende jag kommit in i... Ljuga för allt och alla om vart han och gör(tex våra familjer som var och varannan dag är hos oss för att träffa barnbarnet)

Vägra vad medberoende, och sluta ljug.
    Att sluta att ljuga är inte samma som att säga, han röker cannabis.
    Men även att inte hindra sig att säga detta.

Själv i ung ålder, så hade jag ett förhållande med en tjej som hade en del problem med alkohol.
    Och ville jag skulle ljuga om detta, gjorde det initialt.
    Men tänkte sen att vad faan, det innebär bara massa lögner och var inte alls bekväm med detta.
    Förhållandet tog slut, för jag inte kunde "backa upp henne", som var ett av flera uttryck.
    Enda jag sa, jag tänker inte ljuga åt dig, det får du göra själv.

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:49:08 följande:
    Ok, förklarar en hel del.
    Inge problem med alkohol(dricker 2-3ggr/år)
    Men jag misstänker att han är deprimerad, för rökt har han ju gjort tidigare men nu är han en helt annan människa...

Det är alltid lite besvärligt när man överdriver sin konsumtion.
    Det tenderar att skapa en viss osynk i förhållanden, där man inte har har en överenskommelse där man kan acceptera en mindre konsumtion.
    Tex till helgen och efter barn/barnen lagt sig.

Att röka THC-rika sort av cannabis, ökar upp depressioner, medans CBD håller tillbaka densamma.
    Dagen sorters cannabis som köper, har normalt höga halter med THC och lite CBD.
    Dessa ska denna grupp undvika helt, då deras problem bara blir värre av dessa.

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:53:22 följande:
    Det går inte. Tror att båda våra föräldrar skulle se till att ta barnet ifrån oss då han missbrukar och jag "tillåter" det, dom skulle se det så...

Idag är risken att ni hamnar i klorna på nån, som obefintlig.
    Polisen är mer upptagna att jaga invandrare som puttar folk i tunnelbanan, eller andra problem som uppstår i alla hem som nu finns.
    Det funkar inte riktigt så som du tänker, och att oroa sig över detta är inte nödvändigt.
    Om du kunde acceptera en kompromiss, av radikalt dra ned på konsumtionen.
    Och sen att ni bägge är nöjda, det skulle funka.

Väljer du "inte en jävla chans", så tycker jag rådet är att du avslutar det nu.
    Istället för slösa bort varandras tid på ert förhållande.
    Dock så är det du som får väga upp situationen, och göra det slutgiltiga beslutet.

Hoppas du förstår att jag inte försvarar nån av er egentligen, utan försöker mest förklara.
    Och hur man kan se på det, ge ett nytt perspektiv tex.

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 22:04:52 följande:
    Det har inte funkat tidigare då vi kom överens om "röka 1ggn/veckan".
    Största problemet är ju att han inte är närvarande i vår relation.
    Han är världens bästa mot sonen! Men jag finns inte längre med i bilden för där är missbruket istället..

Lägg förslaget, skapa det som ett ultimatum.
    Och följs det inte på det stora hela, så får man verkställa ultimatumet.
    Dock ställ inga ultimatum, som du kanske inte sen följer.
    För den dagen tar han aldrig dig på allvar.

Det kan även vara smart och ta flera steg, en ett enda.
    För risken att det går åt skogen är större vid stora steg.

• klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:04:36 följande:
    Det skulle du tänkt på innan du skaffade barn med honom...

Usch så enkelt en del gör det för sig.
    Står där med hela handen och pekar.

• klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:49:57 följande:
    Ja, hade fler kvinnor tänkt till innan de skaffade barn, så hade inte så många barn farit illa.

Och inte ens nu, när barnet är fött och han fortfarande röker på, inte ens då lämnar TS.

Hade fler män tänk det samma, så dito.

Finns inget som säger att cannabisen i sig själv ska orsaka det allra minsta problem
    Dock när man bråkar om det på detta sätt, så blir det en högljudd tillvaro.
    Som inte är direkt fördelaktig.

• klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:49:57 följande:
    Ja, hade fler kvinnor tänkt till innan de skaffade barn, så hade inte så många barn farit illa.

Och inte ens nu, när barnet är fött och han fortfarande röker på, inte ens då lämnar TS.

Jo, beteendet att stå där med hela handen och nedvärdera någon.
    Är ett beteende som är förkastligt, och till NOLL hjälp.

• klyban
    EnAnonumius skrev 2016-06-02 11:17:05 följande:
    Läs var vissa har skrivit. Det kan finna en anledning till att han röker den ENDA joint om dagen. Och det är det enda TS och i hennes förhållande hon TJAFSAR om.

Nej jag skriver INTE för att ursäkta TS sambos beteende det är sambons sak att ta tag i. För det är fel att ta till våld och där inkluderar jag s.k "mild våld".

Det som många glömmer bort, alternativt inte känner till, är att cannabis i sig skapar inte personlighetsförändringar hos personer, så som alkohol oftast gör. Och cannabis i sig skapar inte våldsamheter hos personer, vilket alkohol kan göra i större utsträckning.

Vissa hanterar inte tjafs med eller utan droger/alkohol och då kan de ta till dumma (läs krokade) utvägar som
    att använda mild/stark våld för att ta sig ur den situationen.

Även de med ADHD(nu var det en misstänkt sådan), kan uppvisa impulskontrollproblem.
    Och då kan såna här saker ske.
    Men som jag sa innan lite, det är inte mycket till tröst.
    Dock förklarar det en del.

• klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-02 18:09:20 följande:
    Har jag skrivit att det är TS fel att han bär sig illa åt?

Men det är bara kvinnan som kan bestämma om ett barn ska födas eller ej. Kvinnor har faktiskt ansvar för vilka de väljer som pappor till sina barn.
    Ja, kvinnor har allt ansvar
  • klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-02 18:21:43 följande:
    Kvinnan äger frågan om ett barn ska födas eller ej.

Väljer man att föda ett barn har man ansvar för barnet.

Raketforskning?
    Och det är detta jag pratar om
    Ansvar var initierat, såg du inte detta i TS?  
Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!