Inlägg från: mammaåten |Visa alla inlägg
  • mammaåten

Tinder, match men svarar inte

Kan ju bero på tusen olika saker.

Men ibland matchar faktiskt tinder ihop själv, har fått match med killar jag aldrig sett och definitivt inte skulke trycka ja på - skriver dem skulle jag inte svara.

Hon kan ha tryckt ja till matchen för flera månader sen och inte längre vara aktiv på tinder.

Hon kanske inte är online så ofta?

Hon kanske insåg att hon inte längre var intresserad

• mammaåten
    Johan70 skrev 2016-06-05 13:18:35 följande:
    Det spelar väl ingen roll vem som skriver det första mailet? Jag skriver alltid vid en matchning, oavsett vem som ev. matchade först. (Hur ser man vem som matchade först? Det spelar väl förresten ingen roll?)

Som sagt, man måste inte skriva till den man matchar med. Jag förstår bara inte logiken i att inte göra det. Inte ens ett "nej, förresten" eller en avmatchning.

Om du trycker gilla och sedan får upp direkt att du har matchat med personen, då är det du som tryckte gilla sist. 

Annars gillar ju du och sedan kan du få upp en match flera dagar senare med den personen, och då är det den som gillade sist

• mammaåten
    Zumpan83 skrev 2016-06-05 15:41:31 följande:
    Precis, när man får matchningen direkt efter att man gillat så är man sist och förväntas därmed skriva också av många. Håller du med om att det är så man bör göra också?

Jag tycker ju att det förenklar processen lite. Matchar man vill man ju oftast prata så då kan man lika gärna börja skriva direkt. Annars är det ju lätt att man missar personen i fråga. 

Jag brukar skriva direkt vi matchar, om jag matchar sist :)

Svar på tråden Tinder, match men svarar inte