• Misu

Får inte bort mjällen. Känner mig äcklig! =(

Hej, 

Som ovan, kan vara eksem alternativt psoriasis. Kliar det och bränner en del i din hårbotten? Head & shoulders är inte att rekommendera om du frågar mig, jag har behandlat min flagiga hårbotten med tjärschampo och eftersköljning med äppelcidervinäger istället.Lindrar en hel del. 

• Misu
    Anonym (snövit) skrev 2016-06-02 09:10:45 följande:

Tack för svar! Jag har misstänkt att det kanske inte alls är mjäll men inte vetat var jag ska börja (och tyckt att det är för pinsamt att fråga på apoteket). Jag ska prova med fungoral.

123456778> Finns fungoral på apoteket?

Misu> Var köper man tjärschampoo? Och tänker du att det är för att lindra eller även för att få bort det?

Jag vet inte om man får länka till sidor här... men googla på Timber isle entjärschampo mot mjäll ,kostar endast 39 pix. Det är både lindrande och behandlande. Som även äppelcidervinäger är. Jag har grym klåda och brännande ibland i hårbotten, tappar även massa hår när jag kliar tillbaka, men dessa två godsaker har verkligen hjälpt!

Och apotekspersonalen är proffs och du behöver absolut inte skämmas Det gör inte jag ens när jag går för att handla hemorrojdsalva
  • Misu

Har ingen erfarenhet av löss men borde de inte märkas isåfall genom att det hoppar i håret? Nä, tror snarare på eksem/psoriasis eller torr hårbotten. Testa tipsen, blir det bättre är det ju absolut inte löss. 

Svar på tråden Får inte bort mjällen. Känner mig äcklig! =(