• MoaElis

Dragits pengar från mitt konto

Jag såg när jag loggade in på min bank att det idag dragits 1887(!) kr från mitt konto. Jag har ingen aning om vad det är, referensen är ""försäkringsaktie"någon som vet vad det är? Måste ju vara något som dragits automatiskt, men varför och vad är det? ...... Otur att jag hade så mycket på kontot, brukar jag inte ha...

• Svar på tråden Dragits pengar från mitt konto
  • Lottobarn

Du måste ju ha koll på vad du köper för skit?

Kolla sina autogiro för det första.

För det andra kontakta banken och fråga mer detaljerat.

• MoaElis

Jag har givetvis inte köpt något, då hade jag väl inte frågat vad det var. Så dum är jag faktiskt inte. Jag har frågat banken men det lär ta ett par dagar för de att svara.

• Sophan

Varför skapar du en tråd på FL istället för att ringa banken?

• MoaElis

Jag har kontakta banken via mejl. Jag tänkte om någon vet vad det är för något men förlåt så otroligt mycket om det stör er. Det måste vara jobbigt.

• Sophan
    MoaElis skrev 2016-06-02 17:04:13 följande:

Jag har kontakta banken via mejl. Jag tänkte om någon vet vad det är för något men förlåt så otroligt mycket om det stör er. Det måste vara jobbigt.

Jag tror inte att någon känner sig störd, men du hade antagligen haft svaret på din fråga redan om du hade ringt banken direkt istället för att mejla.
  • MoaElis

Jag är inte dum i huvudet utan förstår att jag förmodligen hade fått snabbare svar om jag ringt dit. Nu valde jag dock att mejla av olika anledningar. Jag tänkte om det är någon form av försäkring som dras från alla med swedbank eller något liknande, eftersom att det inte är något jag beställt eller betalat för själv. Då vet förmodligen någon här vad det är. Annars får jag förhoppningsvis svar av banken imorgon.

• Aileen Allannah

Hade det dragits så mycket pengar från mitt konto utan att jag vetat vad det är hade jag omedelbart ringt banken och frågat vad som händer. Behöver kortet spärras så hade jag aldrig i livet väntar på att banken ska svara på mail!

• MoaElis

Fast jag har ju mitt kort och har inte gett ut uppgifterna till någon mysko sida, så det känns inte så troligt att det är något sådant.

Svar på tråden Dragits pengar från mitt konto