• MoaElis

Dragits pengar från mitt konto

Jag såg när jag loggade in på min bank att det idag dragits 1887(!) kr från mitt konto. Jag har ingen aning om vad det är, referensen är ""försäkringsaktie"någon som vet vad det är? Måste ju vara något som dragits automatiskt, men varför och vad är det? ...... Otur att jag hade så mycket på kontot, brukar jag inte ha...

• Svar på tråden Dragits pengar från mitt konto
  • MoaElis

Det känns mycket bättre att bli hånad också. Tack. Jag tror dock inte banken har öppet nu. 2000:- kr är runt halva min inkomst så jag tror nog att jag tycker det är rätt viktigt.

Givetvis har jag överfört pengarna som blev kvar på mitt konto på sparkontot nu i säkerhets skull. Mina kortuppgifter vet jag dock att ingen kan ha fått tag på.

• Kakmonsterarg

Kan folk bara SLUTA KAXA SIG??? Han/ hon frågar ju bara om var pengarna kan ha gått? Klart som fan man blir orolig trots man ändå kontaktat banken vilket tar ett par dagar, ha lite förstående! Sluta va så otrevliga!!

• Ansor89
    MoaElis skrev 2016-06-02 21:07:08 följande:

Det känns mycket bättre att bli hånad också. Tack. Jag tror dock inte banken har öppet nu. 2000:- kr är runt halva min inkomst så jag tror nog att jag tycker det är rätt viktigt.

Givetvis har jag överfört pengarna som blev kvar på mitt konto på sparkontot nu i säkerhets skull. Mina kortuppgifter vet jag dock att ingen kan ha fått tag på.

Du vet alltså inte att t.ex Swedbanks telefonbank med personlig service har öppet till kl 22.00?!
  • MoaElis
    Ansor89 skrev 2016-06-02 21:02:49 följande:

Har du telefonbanken med personlig service kan dom informera dig om vem/vilket företag som har dragit pengarna!

Jag tror tyvärr inte det. Blev nyligen lurad på 1650 kr (Det går bra nu) och swedbank kunde inte ge ut några uppgifter alls. Det är om polisen gör en utredning en kanske kan få reda på det. I det fallet hade jag dock ett kontonummer. Nu har jag bara en referens. Jag hoppas dock att de kan säga om det är ett företag.
  • Ansor89
    Maria 434 skrev 2016-06-02 18:08:11 följande:

Du har startat några trådar tidigare om betalningar du inte känner till etc.

Du bör nog se över din ekonomi och hur du använder dig av ditt kort.

• Monkii
    MoaElis skrev 2016-06-02 21:15:26 följande:

Jag tror tyvärr inte det. Blev nyligen lurad på 1650 kr (Det går bra nu) och swedbank kunde inte ge ut några uppgifter alls. Det är om polisen gör en utredning en kanske kan få reda på det. I det fallet hade jag dock ett kontonummer. Nu har jag bara en referens. Jag hoppas dock att de kan säga om det är ett företag.

Hur blev du lurad? Stor skillnad om du själv skickat pengar till ngn eller om någon dragit pengar från ditt konto med kortnummer.
  • Frontline
    Kakmonsterarg skrev 2016-06-02 21:11:00 följande:
    Kan folk bara SLUTA KAXA SIG??? Han/ hon frågar ju bara om var pengarna kan ha gått? Klart som fan man blir orolig trots man ändå kontaktat banken vilket tar ett par dagar, ha lite förstående! Sluta va så otrevliga!!
    Men hur fasen ska vi veta vart pengarna har dragits till?
    Vi kan ju omöjligt veta det eller hur?

Jag har koll på mina konton och vart pengar dras till, det drogs lite över 1400:- idag från mitt konto kan du veta vad det var till? nä trodde väl det så ingen här vet ju vart TS pengar har tagit vägen...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Swagger

Lider du av telefonskräck?

Måste vara illa om du inte ens kan ringa när halva din inkomst försvinner och du dessutom har noll marginal.

• MoaElis

Jag ser det inte som en omöjligt att någon kan veta vart någons pengar har dragit när en har en referens, som kan komma från ett företag. Men jag förstår att det är roligt att idiotförklara människor - då känner en sig ju lite bättre själv. Herregud. 

Det går inte att göra en kortreklamation på summan vilket betyder att det inte kan vara någon som fått tag på mina kortuppgifter. Kortet är dock spärrat nu ändå, så ni kan sluta dra era förutfattade meningar.

• ITpappan
    MoaElis skrev 2016-06-03 06:42:21 följande:

Jag ser det inte som en omöjligt att någon kan veta vart någons pengar har dragit när en har en referens, som kan komma från ett företag. Men jag förstår att det är roligt att idiotförklara människor - då känner en sig ju lite bättre själv. Herregud. 

Det går inte att göra en kortreklamation på summan vilket betyder att det inte kan vara någon som fått tag på mina kortuppgifter. Kortet är dock spärrat nu ändå, så ni kan sluta dra era förutfattade meningar.

Har du kollat dina Autogiromedgivanden?
Svar på tråden Dragits pengar från mitt konto