• MoaElis

Dragits pengar från mitt konto

Jag såg när jag loggade in på min bank att det idag dragits 1887(!) kr från mitt konto. Jag har ingen aning om vad det är, referensen är ""försäkringsaktie"någon som vet vad det är? Måste ju vara något som dragits automatiskt, men varför och vad är det? ...... Otur att jag hade så mycket på kontot, brukar jag inte ha...

• Svar på tråden Dragits pengar från mitt konto
  • MoaElis

Du menar att det kan dras tusentals kronor från ens konto totalt random? Märkligt då att människor har några pengar kvar alls på sina konton, måste jag säga.

• mixXi

Har man otur kan en person sno ens kontouppgifter (därför man ALDRIG ska lämna ut kort på krogar och liknande) Man behöver ju bara siffrorna på kontokortet så kan man handla hej vilt på nätet.

• Maria 434

Du har startat några trådar tidigare om betalningar du inte känner till etc.

Du bör nog se över din ekonomi och hur du använder dig av ditt kort.

• MoaElis

Jag har inte lämnat mitt kort till någon, och 9 gånger av 10 när en handlar på nätet behöver man ju fylla i ett lösenord. 

Eh, jag har inte startat några tidigare trådar om det. 

• Aileen Allannah

Nej, det menar jag inte. Men du kan ha ditt kort i väskan hur mycket som helst, om någon kommer över dina kortuppgifter så spelar det ingen roll. Men för dig verkar det kanske inte vara så viktigt, i och med att du väljer att maila banken i stället för att snabbt som attan ta reda på vad som hänt och vidta eventuella åtgärder.

• WinterDawn

Om du inte vill ringa banken av någon anledning, så flytta alla pengar som är kvar till ett e-sparkonto, så kan ingen komma åt dem om det är så att någon kommit åt dina kortuppgifter.

• Ansor89

Har du telefonbanken med personlig service kan dom informera dig om vem/vilket företag som har dragit pengarna!

Svar på tråden Dragits pengar från mitt konto