-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Aurora, Aria eller Willow
-
Jag röstade på Aria men kom på att det endast är mitt val om det uttalas(på svenska) Aaria, som area fast med i. Inte om det uttalas som Maria utan m...
-
Aurora är väldigt vackert och prinsessigt. Jag tänker i alla fall inte på något vin. Det får mun röst.
Aria får mig att tänka på Arya i Game of Thrones (positivt) och ordet arisk (inte lika positivt). Men jag gillar hur det låter.
Willow känns svårt i Sverige. -
Jag skulle valt Aria men med stavning Arya, GoT-nörd som jag är. Att det låter hårt är ett plus då jag gillar hårda, karga namn.
Min sambo vill ha namnet Aurora på en eventuell tjej men jag gillar det inte och skulle inte ha det som tilltalsnamn. Det är för prinsessigt och gulligt.
Och Willow tycker inte jag funkar i Sverige. -
Vad har du emot arier???annieh897 skrev 2016-06-05 18:24:27 följande:
Aurora är väldigt vackert och prinsessigt. Jag tänker i alla fall inte på något vin. Det får mun röst.
Aria får mig att tänka på Arya i Game of Thrones (positivt) och ordet arisk (inte lika positivt). Men jag gillar hur det låter.
Willow känns svårt i Sverige.
-
Jag röstar för Aurora. För tankarna till guld. ;) Jag gillar dessutom långa, mjuka namn. Amadeus och Aurora, t ex.
-
Tack för svar! Vi skulle definitivt uttala det som Aaria, inte som Maria utan M.
Skulle gärna vilja veta hur ni tänker kring att Willow inte funkar i Sverige? Är det för svårt uttal, eller att det upplevs konstigt? Motivera gärna varför! -
Mest för att det inte är Svenskt, men samtidigt känner jag spontant att det är lite ett namn som folk som döper sina ungar till Cevin och Tindra skulle välja och sånt är jag anti mot.Lilla MJ skrev 2016-06-05 19:22:26 följande:
Tack för svar! Vi skulle definitivt uttala det som Aaria, inte som Maria utan M.
Skulle gärna vilja veta hur ni tänker kring att Willow inte funkar i Sverige? Är det för svårt uttal, eller att det upplevs konstigt? Motivera gärna varför!
Fast eftersom pappan är Engelskman så är det ju lite annorlunda. Mer "legitimt" på nåt sätt. X) Löjligt, jag vet. -
Jag gillar Aria mest.
Aurora är fint men det låter prinsessigt (inte min grej) och även om Willow är fint så får det mig att tänka på en sorgsen person. -
Willow är för alltid förknippat med Buffy the vampire slayer för mig som såg den i tonåren:) men inget fel i det, hon gick ju från en tönt till en mäktig häxa:)Lilla MJ skrev 2016-06-05 19:22:26 följande:
Skulle gärna vilja veta hur ni tänker kring att Willow inte funkar i Sverige? Är det för svårt uttal, eller att det upplevs konstigt? Motivera gärna varför!
Men är ju inte så vanligt i Sverige o kanske vet inte folk hur det ska uttalas. Aurora är väl hyfsat ovanligt men ändå känt. Bägge är fina! -
Ingenting, herregud. Det var mer hela grejen "den ariska rasen" (Hitler osv) som ploppade upp i mitt huvud.Anonym (Rasist?) skrev 2016-06-05 18:48:41 följande:
Vad har du emot arier???