• 23åring

Inkomst ni under 30 år?

Hej

Undrar om det finns personer som är under 30 (tvungen att dra en gräns någon stans) som vill dela med er av vad ni har för inkomst?

Är själv 23 år, kvinna, har ett barn som nu är 3 år och är gravid med nummer 2, endast studerat ett extra år efter gymnasiet. Är helt skuldfri. Tjänar 25 000kr innan skatt, på det tillkommer några tusenlappar varje månad för resor. Har ockdå mobiltelefon (som jag använder privat) samt liten årsbonus.

Nyfiken på vad fler "unga" personer tjänar. Tycker själv att jag tjänar helt ok, trött på att alla tar för givet att min ekonomi är usel bara för att jag är ung mamma... Så därför jag vill höra vad andra runt min ålder har för ekonomisk situation. Tror jag kommer kunna tjäna 35 000kr innan 30, så är målsättningen idag med snart två små barn att ta hand om parallellt med jobbet. Tänker inte offra all min tid med dem för att få lönen att öka snabbare, då har jag redan så jag klarar mig.

• Svar på tråden Inkomst ni under 30 år?
  • Anonym (30 år)

ensamstående mamma, 30 år, får 22 tusen innan skatt

• Anonym (27-åring)

27 år; civilingenjör, jobbat knappt 2 år, 32000 innan skatt

• Anonym (...)

27 år, har två barn och arbetar som gymnasielärare 39 000 kr. Har löneförhandlat bra och är väldigt duktig på det jag gör. Dock är det är otroligt orättvist gentemot kollegor som arbetat flera år och som ligger långt under mig.

• Anonym (It-konsult)
    Cl4udio skrev 2016-06-08 22:45:31 följande:

: ) 

:)
  • 23åring

Måste få dela med mig: fick ny befattning i fredags så har från och med nu 33 000kr i månaden. Har gått runt med ett leende hela helgen, visste att jag skulle få ändra befattning inom företaget inom ganska snar framtid men hade aldrig förväntat mig det innan semestern och min kommande föräldraledighet! Och hade verkligen inte förväntat mig den lönen...

Blir också glad av att läsa att det är många under 30 som både hunnit bli föräldrar och har bra löner ????

• nyblivenkonsult

38 tusen ska det självklart vara...

nyblivenkonsult skrev 2016-06-13 00:28:19 följande:

27 år och tjänar 38000 tusen (nyss bytt jobb där jag tidigare hade 30000). Utbildad civ. Ingenjör.

• Anonym (80BC)
    23åring skrev 2016-06-12 23:13:12 följande:

Måste få dela med mig: fick ny befattning i fredags så har från och med nu 33 000kr i månaden. Har gått runt med ett leende hela helgen, visste att jag skulle få ändra befattning inom företaget inom ganska snar framtid men hade aldrig förväntat mig det innan semestern och min kommande föräldraledighet! Och hade verkligen inte förväntat mig den lönen...

Blir också glad av att läsa att det är många under 30 som både hunnit bli föräldrar och har bra löner ????

Jag fick mitt första barn det året jag fyllde 26.
    Då hade jag som sagt ingen höjdarlön men jag började studera efter min f-ledighet och har idag bra lön och bra jobb (på "barnvänlig" arbetsplats).

• Anonym (Anyway)

25 år, förskollärare sedan 2 år och fast anställd från och med 8/8, tjänar 25.300 innan skatt. Tycker själv jag ligger lågt jämfört med andra unga inom samma yrke, men ligger bara drygt 1000 under min äldre kollega som jobbat 10 år på samma ställe och drygt 3000 under en annan äldre kollega som jobbat mer än 20 år..

Svar på tråden Inkomst ni under 30 år?