Vi som är gifta/tillsammans med albaner :)
Numera skiljd, men bra vänner och har två barn tillsammans.
Numera skiljd, men bra vänner och har två barn tillsammans.
Jaha okej, tråkigt att höra ifall du inte ville skiljas då såklart! Men bra att ni är vänner iallafall, finns ju så många skilda som inte klarar av att vara i samma rum. Var kommer du ifrån då?
Självklart man vill ju sitt bästa för sina barn skull. Kul att ni bor grannar! Bäst när man bor granne med sin familj :)
Glad för din skull då det funkar så bra, Ååh gott! Brukar också laga det. Gjorde burek sist för första gången och den blev super, den ser så svår ut när man kollar i restaurang men är lättare än man tror.
Lite svårt för oss att laga albansk mat här vi bor då det inte finns alla ingredienserna i Ica,Coop osv. :(
Ja vi har varit i Makedonien träffat släkten många gånger. Ibland åker vi ner eller så kommer dom hit till oss inte alla såklart haha familjen är stor! Men svärmor,svärfar osv kommer.
Vi har rätt så mycket släkt i Sverige också, mest kusiner,mostrar,min mamma,syskon osv.
Ni då? Stor familj eller liten?
Min kollega är från Kosovo och han sa till mig att när man skiljer sig där så tar mannens föräldrar hand om barnen, så var det för hans kusin, fast hon får såklart träffa sina barn, men de bor hos hans föräldrar. Stämmer detta? Är nyfiken :)
Sedan lever han i ett arrangerat äktenskap, förekommer detta än? De är i 35-40 årsåldern. Det blev lyckat för honom men tydligen inte för hans syster, hon blev olycklig i sitt arrangerade äktenskap
Vi bor i en liten stad, så här i affären säljer dom det som folk mest köper. Här i ICA finns det inte ens korv med nötkött haha.
Det är ju bra att ni håller så bra ihop! Hur länge var ni gifta om man får fråga? Har du lärt dig albanska?
Hej, jag vet inte riktigt om det här passar men jag känner att jag måste få någon utomstående syn på det hela. Min bästa vän är tillsammans med en alban, de träffades genom nätdating och bestämde sig för att träffas efter en veckas prat över telefon och dylikt. Då blev de ett par direkt han kom till henne och han flyttade in hos henne och hennes två barn. Det har framkommit en hel del som får varningsklockor att ringa för alla utom henne:-/ Det jag undrar över och hoppas kunna bli lugnad av är, hur snabbt tog det för era män och kvinnor innan de började prata barn och giftermål bland annat?
Ja hennes föräldrar är helt knäckta över detta. Det är barnen jag tänker mest på, de är inte 1 1/2 år än och hon är verkligen beredd att åka ner dit. Och lämna barnen hos sina föräldrar en månad. För de kommer inte komma ihåg det när de blir större:-/
Är alban själv och vet att det finns många drägg som gärna utnyttjar vemsomhelst för uppehållstillstånd. Att föräldrarna är så ettriga och på borde verkligen få henne att inse att dom bara vill att han ska få uppehållstillstånd. Är dom fattiga? Jag kan nästan säkert säga att han kommer att lämna henne så fort han fått sitt uppehållstillstånd. Det är så dom gör.