Bekräftelsebehov
Hej.
Jag är en man som börjar nära mig den magiska gränsen 30 år. Jag har varit i olika förhållande sen jag var 18 och har alltid haft någon nära mig. Sista 4 åren har jag även varit sambo. Förhållandet i sig kanske inte var kanon men det hade sina stunder. Detta har nu tagit slut och jag är nu singel för första gången på länge. En av anledningarna till att det tog slut var just mitt behov av att alltid få bekräftelse, känna sig eftertraktad. Kunde visa dagar bli otroligt tjatig på sms om att alltid veta vad hon gjorde eller varför hon inte svarade när jag ringde.
Jag har nu börjat dejta en ny tjej och det tog 2 veckor innan hon tröttnade och störde sig på att jag hade ett sånt kontrollbehov och kände sig obekväm med de. Det fick mig att bryta ihop...
Jag vet inte vad jag ska göra, jag går sedan några månader tillbaka på antidep då jag faller ner i väldigt djupa dalar när jag inte får bekräftelse.
Jag mår väldigt dåligt över att konstant behöva kolla telefonen om nu den jag dejtar skrivit.. Har inte hon skrivit får jag panik och mår dålig, svårt o äta, sover helst... Så fort de kommer ett positivt svar mår jag hur bra som helst i några timmar... o så pågår de och de påminner extremt mycket om min förra detta relation..
Snälla hjläp hur jag ska gå vidare för detta är inget värdigt liv..