• Anonym (Hömm)

Ont i halsen/gommen varje morgon

Senaste 2 veckorna har jag vaknat med att det gör antingen ont i halsen när jag sväljer, eller som nu senaste dagarna, ont i gommen. Har under två år brottats med en baksnuva, eller "post nasal drip". Nu är jag inne i en period där den blivit jobbigare, kanske har med värmen att göra. Men vaknar nu med obehag hela tiden. Så fort jag vaknat och gått ur sängen försvinner det och allt blir normalt igen.

Det är nästan som att jag har en halsfluss som enbart håller på på morgnarna.
    Någon som kan veta vad det är, eller haft likadant?

• Svar på tråden Ont i halsen/gommen varje morgon
  • Farfallos
    Anonym (Hömm) skrev 2016-06-07 01:57:01 följande:

Senaste 2 veckorna har jag vaknat med att det gör antingen ont i halsen när jag sväljer, eller som nu senaste dagarna, ont i gommen. Har under två år brottats med en baksnuva, eller "post nasal drip". Nu är jag inne i en period där den blivit jobbigare, kanske har med värmen att göra. Men vaknar nu med obehag hela tiden. Så fort jag vaknat och gått ur sängen försvinner det och allt blir normalt igen.

Det är nästan som att jag har en halsfluss som enbart håller på på morgnarna.

Någon som kan veta vad det är, eller haft likadant?

Någon form av allergi kanske? Sedan har det ju varit lite varmare och du kanske har varit torrare i munnen. Det kan ju också påverka.
    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • Anonym (H)

Har haft ont o halsen varje morgon i månader. Har ingen aning om varför. Det verkar inte vara sovmiljön eftersom jag flyttat och köpt ny säng.

• LaFontaine

Jag hade likadant, med tillägget att jag kunde känna obehag också dagtid ibland. Till slut började jag spraya Nasonex två gånger i vardera näsborre, morgon och kväll. Efter två veckor gick jag ner på en sprayning morgon och kväll och till slut trappade jag ut det ännu mer. Jag märkte nämligen en snabb förbättring, men så fort jag slarvade kom det tillbaka.

Jag misstänker helt enkelt att jag hade nån form av inflammation i slemhinnan som behövde hjälp att läka ut.

• confused21

Jag hade exakt samma problem. Det visade sig vara allergi! När den gör sig extra påmind så betyder det att det är dags att dammsuga och damma extra i sovrummet för min del. 

Svar på tråden Ont i halsen/gommen varje morgon