• MammaEm

Ingen mage, inga sparkar. v.16

Jag går in i vecka 16 imorgon. Min mage har visserligen blivit lite större men det syns inte att jag är gravid och det skulle lika gärna kunna vara att jag lagt på mig fett (vilket jag gjort på resten av kroppen under dessa veckor). Jag känner inga sparkar från bebisen. Jag känner mig knappt gravid längre. 

När jag väntade mitt första barn hade jag större mage i den här veckan och i vecka 16 kände jag sparkar. 

Hade tänkt att berätta på jobbet nu men det känns ju inte ens som att jag är gravid så det känns konstigt att berätta, typ som att jag ljuger. Två veckor kvar till RUL. Känns lite försent att vänta med att berätta tills dess, jag har nämligen gått på semester då...

Är det normalt att det är såhär, utan några livstecken från bebisen, eller? 
  • Svar på tråden Ingen mage, inga sparkar. v.16
  • Cilla93

Fullt normalt. Jag gick ut med graviditeten efter rul.

• MammaEm

Ok, skönt att höra. Tycker det känns lite märkligt eftersom att jag väntat barn tidigare och då var jag tjock såhär dags. Måste egentligen berätta för chefen innan semestern, alltså innan RUL, men det känns konstigt när det är såhär.

• Cilla93

Du kanske har moderkakan i framvägg den här gången så därför inte känner sparkar. Hoppas allt ser bra ut på ultraljudet. :)

• MammaEm

Så kan det vara! Jag undrar hur vanligt det är att inte känna sparkar i denna vecka...

• Cilla93
    MammaEm skrev 2016-06-07 16:19:04 följande:

Så kan det vara! Jag undrar hur vanligt det är att inte känna sparkar i denna vecka...

Jag tycker det verkar jättevanligt. Hör många som inte känner nåt förrän efter vecka 20.
  • Gabriella89

Jag går också in i vecka 16 strax men känner inte heller något trots att jag varit gravid innan och känt väldigt tidigt då.

• Lorelai

Jag är i vecka 18, har ingen mage och har inte känt några rörelser. Men vi var på rul idag och såg hur den simmade och gjorde volter så du behöver inte vara orolig :)

• 8295
    Cilla93 skrev 2016-06-07 15:58:19 följande:

Du kanske har moderkakan i framvägg den här gången så därför inte känner sparkar. Hoppas allt ser bra ut på ultraljudet. :)

Jag har min i framvägg och kände rörelser v 18
  • Cilla93
    8295 skrev 2016-06-07 17:25:09 följande:

Jag har min i framvägg och kände rörelser v 18

Ja det klart man kan känna rörelser tidigt trots moderkakan i framvägg, men större chans att känna tidiga rörelser om man har den i bakvägg. :)
  • Lutetzia

Låter normalt! Jag hade bara en liten mage i v 16, gick också ut med graviditeten efter RUL. Hade moderkakan i framvägg och började känna små rörelser i vecka 20 och sparkar i v 23.

Svar på tråden Ingen mage, inga sparkar. v.16