• MammaEm

Ingen mage, inga sparkar. v.16

Jag går in i vecka 16 imorgon. Min mage har visserligen blivit lite större men det syns inte att jag är gravid och det skulle lika gärna kunna vara att jag lagt på mig fett (vilket jag gjort på resten av kroppen under dessa veckor). Jag känner inga sparkar från bebisen. Jag känner mig knappt gravid längre. 

När jag väntade mitt första barn hade jag större mage i den här veckan och i vecka 16 kände jag sparkar. 

Hade tänkt att berätta på jobbet nu men det känns ju inte ens som att jag är gravid så det känns konstigt att berätta, typ som att jag ljuger. Två veckor kvar till RUL. Känns lite försent att vänta med att berätta tills dess, jag har nämligen gått på semester då...

Är det normalt att det är såhär, utan några livstecken från bebisen, eller? 
  • Svar på tråden Ingen mage, inga sparkar. v.16
  • MammaEm

Gabriella 89

Ok, skönt att höra. Just det när man väntat barn innan och på nåt sätt förväntar sig att det ska vara lika som tidigare.

Jag berättade för chefen idag. Det hade inte känts rätt att vänta tills efter semestern - i augusti vilket hade varit alternativet om jag väntat till RUL som är på min semester.

Jag antar att man får stå ut med oro och ovisshet tills RUL. Förhoppningsvis kommer magen och sparkar inom några veckor också.

• Gabriella89

Vecka 16 idag. Och oron är jobbig. Väntar och känner efter flera gånger per dag ! Men snart ska de väl kännas. Tyckte den lille var Väldigt stillsam på KUB ...

MammaEm skrev 2016-06-08 19:45:34 följande:

Gabriella 89

Ok, skönt att höra. Just det när man väntat barn innan och på nåt sätt förväntar sig att det ska vara lika som tidigare.

Jag berättade för chefen idag. Det hade inte känts rätt att vänta tills efter semestern - i augusti vilket hade varit alternativet om jag väntat till RUL som är på min semester.

Jag antar att man får stå ut med oro och ovisshet tills RUL. Förhoppningsvis kommer magen och sparkar inom några veckor också.

• SvChris

Är i vecka 22 och har moderkakan fram, och det är nu sista dagarna jag känt bebis, och berättade för jobbet för ca två veckor sedan, innan dess såg jag bara lite mulligare ut. (Dock tog jag det tidigare m chefen för att jag mådde så dåligt) så allt är nog helt i sin ordning.

• Kattflickan

Det är väl ovanligt tidigt att känna rörelser i v 16?

Jag har känt rörelser kring RUL med båda mina barn.

• Gabriella89

Ditt svar lugnar mig lite. Jag har känt vecka 13 med mina tvillingar och 14 med nästa barn.

Kattflickan skrev 2016-06-09 14:41:42 följande:

• 8295
    Kattflickan skrev 2016-06-09 14:41:42 följande:

Som jag fattat det är det hyfsat ovanligt att känna så tidigt. Speciellt första graviditet.

Jag började känna i v 18, men det var så svagt att jag missade det om jag inte låg på rygg och var avslappnad. Först nu i v 25 känner jag tydligt, så framtill nu har det varit ojämna och svaga rörelser.
  • vickan5st

Tror v 15-17 är typ spökveckor. När jag var orolig la jag mig på mage på golvet och kände rörelser v14

• vickan5st

Alltså inte första ggn men 3.4.5.e. första graviditet märkte jag inget förrns jag fick en hård spark v20+

• Let it Rain

Helt normalt! Jag ser inte heller gravid ut, men känner numera sparkar. Vecka 23 här. Kände ingenting i som vecka.

• MamaSniff

Hade moderkakan i framvägg första graviditeten och kände inget förrän v 21. Sonen visade sig också vara en väldigt lugn bebis och var det säkert i magen också.

(Den här graviditeten däremot...)

• De5pojkarna

Väntar mitt 6:e barn och är i v17. Känner inga rörelser alls. Men vet att det finns liv där inne då jag har en doppler att lyssna på hjärtljuden med.. :)

• vickan5st
    De5pojkarna skrev 2016-07-13 20:50:08 följande:

Väntar mitt 6:e barn och är i v17. Känner inga rörelser alls. Men vet att det finns liv där inne då jag har en doppler att lyssna på hjärtljuden med.. :)

Jag har också en doppler men det är så mkt snack om användning så man törs ju inte säga till bm att man lyssnar ibland. Står att den är ofarlig men de säger...inte använda före v 20 ajaj..suck
  • De5pojkarna
    vickan5st skrev 2016-07-15 11:00:32 följande:
    Jag har också en doppler men det är så mkt snack om användning så man törs ju inte säga till bm att man lyssnar ibland. Står att den är ofarlig men de säger...inte använda före v 20 ajaj..suck
    Jag brukar inte bry mig så mycket om allt man inte skall göra.. Har inte hört att nått gått fel förut.. Så varför skall det göra det nu!? :/
  • Heavenlie

Med mina två första tjejer kände jag rörelser tidigt, från ca v 14. Denna gången blev jag därför väldigt fundersam när jag inte kände nåt innan RUL. Men, precis som många skriver, berodde det helt på att moderkakan sitter i framväggen denna gången. Är i v 33 nu och känt rörelser ordentligt sedan ca v 19 :)

Svar på tråden Ingen mage, inga sparkar. v.16