Någon som råkat ut för fågelloppa eller någon annan sort?
Hej,
Försöker lista ut vad det är för djur vi har haft på oss. Eller iaf barnen. Jag trodde först löss, men insåg nu att det kan det inte vara..för de är inte så livliga eller så synliga på andra ställen.
Märkte att min 3 åring hade nåt djur som nästan satt fast på huden bakom örat. jag tänkte fästing. tog bort den å den bara försvann..hmm.. kvar var ett liiite rött märke. som senare försvann.
jaja tänkte jag-.småkryp..
Men sen av slump tittade jag i håret och såg ett djur gå där och tog den med fingrarna och sprang ut för att visa min man och whops så försvann den. men täntke jag tappade den.
Iaf, såg en till i håret på 3 åringen i morse och tänkte att jag får behandla ist för kamma. men hittar inga mer spår på henne.hmm..
Sen började jag kamma 5åringen som har mycket mer tjockare hår och tillslut kommer en och går där också. Så börjar behandla henne. Men när jag tar den i handen och ska lägga den på bänken för att visa, så hoppar den typ upp och försvinner..öhm..så gör inte löss..
Spårlöst borta..
en stund senare när jag är 2 rum längre bort, på toa, så "hoppar/flyger" nåt omkring på golvet. storlek av en bananfluga/blomfluga. vilket jag tror det är och trampar på den med tån.. men den fortsätter..bananflugor brukar ju dö rätt lätt/bli mos.. gör det igen och samma.. då kikar jag närmare och ser att det är en sådan..fångar den och lyckas nu fota den och filma den och sen stänga i en burk.. när jag sen ska duscha av dottern ser jag att det sitter en "i" huden på sidan av magen och tar den också..
sen hittar jag en på golvet i dotterns rum.
tankar..vägglus.. men njaa..när jag kollar bild och jämför ser de inte alls lika ut..
kollar vattenloppa, strandloppa,sandloppa och altl vad de heter då vi har varit mycket på stranden det senaste.. men inte vidare lik heller..
nåt jag fastnar på är fågelloppa.. vad tycker ni och vet ni något om detta?
Ringde 1177, men de hade eg ine mycket att säga. de sa de brukar försvinna av sig själva snart. skulle ni ha ont utav klia bett osv så kan man ta olika salvor mm..
men annars inget.. jag fråga men hur gör man med dagis, jobb,skolor å vad säger man till folk liksoM+
men de verkar typ bara ha hemma dom en dag och se om det verkar minska ..hmm
Är de lika denna under tro?
videoklippet gick visst inte ladda upp