• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 11:50:57 följande:

Fler som ligger runt ÄL+5? Känner ni något? Haha vabbar idag och är sååå rastlös, lillan sover. Har funderat på smärtan jag kände igår och kan inte låta bli att tänka att det kanske var ägget som fäste och att det typ var nerver som jag kände av pga det. Just när det skedde gjorde det ONT och var en läskig känsla och inget jag känt tidigare eller förknippade med symptom på mens el graviditet.. men det skedde på kvällen på ÄL+4 (fyra dagar efter ägglossningen) så det är ju inte omöjligt väl att det var det jag kände? Har läst om de som skrivit att de känner ett stick när ägget fäster och detta var ju långt ifrån ett stick men ändå, man tar ju det man har

Är på +6 och känner hur det moler i magen till och från. Kände ilningar igår, som blixtar vid livmodern. Inte super ont men det kändes.

Vill att dagarna ska gå fortare;)
  • Tiiffany
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 11:55:37 följande:

TiffanY. Japp, i vilket syfte? Jag drack det för att få igång förlossningen.

Jag tänkte mer för att boosta fertiliteten :) 
  • Mammaresan

Här är det dag 11 i menscykeln då och är just nu lite förvirrad över sekretet. Var ju lite trådaktigt innan vi hade sex på dag 9 i menscykeln men när jag kollat därefter har sekretet inte varit trådaktigt alls. Sekretet är ju glidit så fertilt ser det ändå ut men visar inga tecken på att vi börjar närma oss ägglossning tyvärr. Direkt efter sexet och på kvällen var ju sekret jätte utdragande men det lär ha varit utlösningen då den har sådana egenskaper. Tungan ute Japp, jag sitter här och fortsätter vänta helt enkelt på att sekretet ska bli "dagarna-innan-ägglossning" sekret här. Börjar bli otålig smått men det är ju bara 3-5 dagar så borde ägglossningen vara här! Hoppas på det åtminstone.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Cfmilla

Äl+8 (ungefär)

Superhög temp igår, vrålont i brösten, hungrig och trött. Idag: lågtemp, inte alls lika ont. Och inte lila trött eller hungrig. Wtf!

Har en teori:

Att ett ägg blev befruktat, men inte fäste? Typ kemiskgrav. Vad tror ni?

• DevilsDaughter

corran: Samma här, känner lite aktivitet från livmodern.. Tiden går extremt sakta när man väntar på att bli gravid, och när man väntar på att föda, haha

cfmilla: Sett flera här som fått tempdip och sen har den vänt uppåt igen. Så behöver inte alls vara så. Brukar du få mens på ÄL+14? hur myckt dippade tempen. Jag ligger ganska stadigt på 36,9, precis börjat med å tempa.

mammaresan: Efter att ha haft koll på älsekretet en del har jag märkt att det kan skilja sig väldigt mycket från månad till månad.. Men det kan nog variera lite från dag till dag innan ÄL hur pass trådigt det är.

• Cfmilla
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 14:49:58 följande:

corran: Samma här, känner lite aktivitet från livmodern.. Tiden går extremt sakta när man väntar på att bli gravid, och när man väntar på att föda, haha

cfmilla: Sett flera här som fått tempdip och sen har den vänt uppåt igen. Så behöver inte alls vara så. Brukar du få mens på ÄL+14? hur myckt dippade tempen. Jag ligger ganska stadigt på 36,9, precis börjat med å tempa.

mammaresan: Efter att ha haft koll på älsekretet en del har jag märkt att det kan skilja sig väldigt mycket från månad till månad.. Men det kan nog variera lite från dag till dag innan ÄL hur pass trådigt det är.

Jag har tempat rätt länge, och så hög som den var igår 37 är den aldrig. Runt äl ca 35.8 efter äl ca 36.4. Japp dippande är jag van vid, det är mer den höga tempen som gör mig förvirrad! nåväl, får se om jag får mens nästa vecka eller ej!
  • Deni81

ÄL+5 eller 6 här. Känner absolut ingenting. Inte svullna bröst, ingen molvärk, lite illamående kanske men det brukar jag ha mellan ÄL och mens. Så nä... Har nog inte hänt något denna gång :(

• vronca

Hejsan, hoppar in här om det är okej! Vi vill få syskon till våran ettåring här hemma, och har nu tagit ut min kopparspiral. Med våran son gick det på första försöket och hoppas vi har lika tur denna gången, bim är 25 juli:) räknar med att äl är runt nästa helg!

• Mammaresan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 14:49:58 följande:

Ja, jag tror dock jag har fått svampinfektion vilket tyvärr gör sekretet svårare att tolka.. Obestämd Men bara för att jag skrev här så kollade jag efter jag skrivit och då upptäckte jag lite trådaktigt sekret igen men är fortfarande en bit kvar till det där sekret man VET betyder INSEMINERA MIG. Hahaha! Flört
    Deni81 skrev 2016-07-01 15:42:01 följande:
    ÄL+5 eller 6 här. Känner absolut ingenting. Inte svullna bröst, ingen molvärk, lite illamående kanske men det brukar jag ha mellan ÄL och mens. Så nä... Har nog inte hänt något denna gång :(
    Ta inte det som något dåligt tecken alls utan njut av att du inte mår dåligt! När jag väl varit gravid har jag inte haft några märkbara känningar så symtom säger inte så mycket egentligen. Tungan ute Första gången jag mådde helt pyton då var jag inte alls gravid istället, haha. Så ja, det är som roulett det där..

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
Svar på tråden Bim Juli 2016