• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

EL: aha, hehe.. Kan dock inte säga att jag är 100 att det är så man räknar, men så har jag alltid räknat iaf ;) 

• Anonym (Alexandra)
    emzerus skrev 2016-07-01 19:30:39 följande:

Som jag förstått det med kemiska graviditeter är att det inte fäster som det ska pga kromosomavvikelser eller defekt på livmoderslemhinnan. .. eller att det befruktade ägget stöts bort för att nåt är fel...

Jag har också trott att hcg börjar att bildas efter befruktning och inte enbart när ägget fäst. Men är ju inte helt säker :)

Jag är rätt säker på att ägget behöver fästa innan hcg kan börja bildas!
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 19:47:40 följande:

hoppfull: ok, men kan inte sådana dippar bero på att man typ sovit varmare el så? 

Jag har läst att hcg börjar bildas när ägget befruktas för att varna livmodern att det kommer ett befruktat ägg, men detta hcg som bildas då kan inte mätas i urinen eftersom ägget ännu inte är sammankopplat med mamman. Det hcg som bildas efter att ägget har fäst i livmodern kan mätas i urinen för då kommer det ut i mammans system. Men som sagt, detta är ngt jag läst och jag har ingen aning om det stämmer.

Aha intressant! Men var bildas hcg då? Det kan väl inte bildas i ägget? Hormoner bildas väl i mammans kropp ändå? Hur som helst så kan det ju inte ses på gravidtest? Så om man får en kemisk graviditet så hinner man inte testa positivt, tänker jag...
  • emzerus
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-01 19:56:55 följande:
    Aha intressant! Men var bildas hcg då? Det kan väl inte bildas i ägget? Hormoner bildas väl i mammans kropp ändå? Hur som helst så kan det ju inte ses på gravidtest? Så om man får en kemisk graviditet så hinner man inte testa positivt, tänker jag...
    "Kemisk graviditet är en graviditet där det befruktade ägget inte fastnar ordentligt och hinner släppa innan man med ögat hinner se den, mao en graviditet som enbart ses via gravtest eller blodprov och som blöder ut ungefär samtidigt som mensen skulle ha kommit" 
    Hittade detta på nätet, dock ingen vetenskaplig sida men det är precis så som min läkare på kvinnokliniken förklarat det som. Hon sa även att om jag låter bli att testa innan bim o väntar tills OM mensen är sen med att ta gravtest så slipper jag bli besviken. 

Men finns säkert olika "teorier" om när o hur hcg bildas...skrivs mycket på nätet också o svårt att veta vad som är rätt eller fel... :)
  • hoppfullsnart40
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 19:47:40 följande:

hoppfull: ok, men kan inte sådana dippar bero på att man typ sovit varmare el så? 

Jag har läst att hcg börjar bildas när ägget befruktas för att varna livmodern att det kommer ett befruktat ägg, men detta hcg som bildas då kan inte mätas i urinen eftersom ägget ännu inte är sammankopplat med mamman. Det hcg som bildas efter att ägget har fäst i livmodern kan mätas i urinen för då kommer det ut i mammans system. Men som sagt, detta är ngt jag läst och jag har ingen aning om det stämmer.

Jo det kan det säkert :) men har inte känt att jag har varit varmare än vanligt i natt
  • Anonym (Alexandra)

Någon som tar något för att öka chansen att bli gravid? Jag tar multivitamin och q10 sen ett par veckor tillbaka.

• hoppfullsnart40
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-01 20:23:24 följande:

Någon som tar något för att öka chansen att bli gravid? Jag tar multivitamin och q10 sen ett par veckor tillbaka.

Jag äter soyaisoflavoner (dag 3-7 i cykeln ), folsyra, och progesteron ( med början2 dagar efter ÄL).

Sambon äter Zink och folsyra.
  • adnils

Bim +3 idag.
    Planerar att ta ett test imorgon men är rädd för att det ska vara negativt.

Har kännt som menssmärta i magen hela dagen o ibland har det kännts som det "runnit till" o jag har varit helt säker på att nu kom mensen, men inte.

Någon som haft liknande?

• Myran92

Jag var tvungen att testa digitalt nu på kvällen och få ett test som var mer svart på vitt! ???? Tack för era gratulationer, känns helt otroligt och nervöst!
  • Myran92
    adnils skrev 2016-07-01 21:00:16 följande:

Bim +3 idag.

Planerar att ta ett test imorgon men är rädd för att det ska vara negativt.

Har kännt som menssmärta i magen hela dagen o ibland har det kännts som det "runnit till" o jag har varit helt säker på att nu kom mensen, men inte.

Någon som haft liknande?

Runnit till känslan känner jag igen och sprang på toa flera gånger innan BIM. Klart du ska testa :)
Svar på tråden Bim Juli 2016