Inlägg från: Rocket Mania |Visa alla inlägg
  • Rocket Mania

Gratis synundersökning 12-åríng?

Det finns förmodligen ingen som har gratis om du inte sedan köper glasögon. Varför skulle de vilja ge er en gratis undersökning så ni kan beställa på nätet (bara antar?).

• Rocket Mania
    M i s s skrev 2016-06-09 07:50:38 följande:
    Men det är väl bara undersökningen som kostar, behöver barnet glasögon så är det väl bara undersökningen man behöver betala för. Och har barnet kollat synen hos skolsköterskan och det inte var bra, så behöver antagligen barnet glasögon..
    Då tar folk sitt recept, letar upp det billigaste billiga som finns på nätet och så beställer dom där. De vill ha servicen men inte betala för den.
  • Rocket Mania
    M i s s skrev 2016-06-09 08:08:50 följande:
    Men jag skrev ju att man får betala för undersökningen, sen får man glasögon. Då har dom ju redan betalat.
    Ja det stämmer men då får man nog bara välja bland vissa bågar. 

Jag har själv jobbat i fackhandeln (dock ej optiker/glasögon) och är lite lätt less på folk som kommer in, tar en massa tid och provar ut saker som de sedan går och beställer från Kina. Och sedan när sakerna går sönder vill de ha samma hjälp och service som de som köpt varan hos en  
  • Rocket Mania
    Handelstanken skrev 2016-06-09 13:16:15 följande:
    Fast nu gäller det barn
    Och skillnaden är? 
  • Rocket Mania
    M i s s skrev 2016-06-09 13:34:55 följande:
    Ja sånt är fult. Så då är det ju bra att synundersökningen inte är gratis. När jag jobbade i en klädaffär med lite dyrare märken, så kom folk in och kollade, provade, frågade vad märkena hette och sa att dom skulle kolla upp det på internet istället.. Haha, alltså så himla konstigt att säga det rätt ut med.
    Haha, eller hur. Att folk inte har vett att skämmas!
Svar på tråden Gratis synundersökning 12-åríng?