• frucgsvensson

Ivf-barn födda maj/juni-16

Hej!

Tänkte att vi som hängt i gruppen "gravid efter ivf hösten 15" skulle fortsätta i denna tråd! Diskutera hur det går med våra nyfödda och så :)

• Svar på tråden Ivf-barn födda maj/juni-16
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-06-09 20:16:27 följande:
    Jo, jag somnar sällan före 00 jag med. Sjukt jobbigt!

Usch. hur orkar du?
    Samma här! Selma är en nattuggla som har sin vakentid mellan nio och tolv-ett. Sedan har jag större tur för i sämsta fall får jag amma vid fyra igen och i bästa fall sju. Och fyra är ju klart överkomligt. Oftast blir det tolv, fem och åtta vilket är fantastiskt lyxigt.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-06-09 22:44:31 följande:

Samma här! Selma är en nattuggla som har sin vakentid mellan nio och tolv-ett. Sedan har jag större tur för i sämsta fall får jag amma vid fyra igen och i bästa fall sju. Och fyra är ju klart överkomligt. Oftast blir det tolv, fem och åtta vilket är fantastiskt lyxigt.

Oj, jäklar vilken lyx! Haha! Vad skönt för er :)
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-06-10 11:29:32 följande:
    Oj, jäklar vilken lyx! Haha! Vad skönt för er :)
    Jag klagar absolut inte :) Men hon blir allt svårare att få att somna så något säger mig att detta inte kommer att vara för evigt.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-06-10 11:40:03 följande:

Jag klagar absolut inte :) Men hon blir allt svårare att få att somna så något säger mig att detta inte kommer att vara för evigt.

Har ni några rutiner redan till de små? Hur ser det ut isåfall? Känns mest som att rutinerna man gör är för en egen skull, bebben gör ju som den vill med mat osv.
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-06-09 17:47:32 följande:

Vad väger hon nu?

Havanna väger nästan 3 kg nu =)

Så bra!

Hon fick ner under 3 kg, men nu är hon uppe i 3390g

Känns skönt amningen funkar.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-06-10 14:42:04 följande:
    Har ni några rutiner redan till de små? Hur ser det ut isåfall? Känns mest som att rutinerna man gör är för en egen skull, bebben gör ju som den vill med mat osv.
    Nej egentligen inga rutiner mer än att jag märker att det är lönlöst att försöka lägga henne före midnatt. Sedan vaknar hon ungefär samma tid på natten första gången. Men annars är det helt rutinlöst! Och det andra kan ju lätt ändra sig också.

Vissa bebisar har nog mer rutiner i sig än andra. Mina barn tillhör inte dem med rutiner och snart femåringen kan fortfarande lätt somna och äta andra tider än de han brukar.
  • Lulak1

Hoppsan låter väldigt svårt med andra aktiviteter också. 

För mej amningen funkar inte som jag önskade så vi först ammas på både sidorna  med amnings napp och sen äter ersättning. Hela processen plus blöjbyte tar  en och halv timme. På natten sover han bra vaknar en gång runt 2 eller 3 och sen runt 6 eller 7 . 

• Hoppsan2016
    frucgsvensson skrev 2016-06-10 14:42:04 följande:
    Rutiner å rutiner...men hon äter ca var tredje timme (ibland varannan ) sen sover vi längre på morgonen =) Hon är nattbebis precis som vi
Svar på tråden Ivf-barn födda maj/juni-16