• Syster86

VUL - filt som i filmer från usa?!

Haha fånig fråga kanske kan tyckas. Men använder gynekologer nånsin ett skynke så man inte känner sig uberutblottad? Jag och sambon ska till örebro på söndag för ett tidigt ultraljud pga vi inte vet hur långt gången jag är, minst 6v men kan vara mer också. Vill ju gärna att sambon ska få se vad jag ser men att ligga och skreva framför honom och främling är jag inte så sugen på... Så har nån varit med om att man kan skyla sig lite på nåt vis?

• Svar på tråden VUL - filt som i filmer från usa?!
  • Meriall

Nej men du kan ta på dig en lång kjol och så tar du bara av trosor under. Sambon behöver inte se in mellan dina ben utan sitter vid ditt huvud så kan ni titta på skärmen tillsammans som de vinklar mot er. Du kan säkert ta med en filt också om du vill men det verkar nog lite konstigt. Många kör på kjol-alternativet.

• Morkullan

Jag har aldrig varit med om det i Sverige men i UK är det vanligt.
    Du kan ju be att få lägga över något så går det säkert bra.
    Eller så ber du sambon sitta vid ditt huvud och titta på bildskärmen-
    sitter han vid huvudet ser han inte ditt skrev.

• Carambolan

Kjoltipset är toppen.

• Moorii

Ja kjol var ju bra. Jag brukar annars ha en lång topp på mig, typ en tunika eller liknande. Tycker dock det borde finnas något man kan få låna!

• UndrandeSökare

I Sverige verkar gynekologer aldrig ha något som skyler, men däremot är det vanligare utomlands. Så ta på dig en lång kjol, det hjälper ju lite i alla fall.

• Syster86
    Meriall skrev 2016-06-10 11:03:23 följande:

Nej men du kan ta på dig en lång kjol och så tar du bara av trosor under. Sambon behöver inte se in mellan dina ben utan sitter vid ditt huvud så kan ni titta på skärmen tillsammans som de vinklar mot er. Du kan säkert ta med en filt också om du vill men det verkar nog lite konstigt. Många kör på kjol-alternativet.

Haha det tänkte jag inte ens på! Använder aldrig kjol. Men har faktiskt en lång vid kjol jag kan ha så tack flr tipset!!
  • Pimpinellan

Kjol var bra, jag brukar använda knästrumpor och långa tröja så känns jag "minst" naken. Men så är jag van med VUL också. Har blitt massor,massor genom åren. Utomlands dock alltid skynke.

• Fian88

Ta med sig nått annars som du kan lägga för att skyla. En sjal eller nått borde ju fylla samma funktion som ett skynke:)

Svar på tråden VUL - filt som i filmer från usa?!