Barn och alkohol - för eller emot.
Får man som förälder dricka alkohol runt sina barn eller är det ett stort No No!!?
Vi diskuterar här..
bloggbevakning.se/2016/06/10/barn-och-alkohol/
Får man som förälder dricka alkohol runt sina barn eller är det ett stort No No!!?
Vi diskuterar här..
bloggbevakning.se/2016/06/10/barn-och-alkohol/
Ja, det är klart att vi föräldrar inte bara har rätt, vi har även rätten att avgöra vad våra barn ska få uppleva av vuxenvärldens umgängesvanor.
Huruvida min familj är välfungerande eller inte har jag inte gått in på här, jag har bara konstaterat att alkohol inte utgör något problem vare sig ur ett vuxen- eller ett barnperspektiv för vår familj.
Varför är alla moralpredikanter så stryktäckt insinuanta, förresten? Den ingrediensen gör att moralkakorna blir extra motbjudande för den som de ska krängas till, enligt min uppfattning.
Aha, du börjar förstå vad så många här i tråden har försökt förklara.
Helt korrekt, en förälder kan aldrig helt och fullt se världen genom sina barns ögon. Ett dilemma kanske eftersom vi vill att de ska formas till så trygga vuxna som möjligt. Men föräldrar känner definitivt sina barn bättre än vad moralkakebagarnas riksförbund gör.
Det är därför folk tackar nej till moralkakorna, alkoholvanor och umgänge där alkohol förekommer är knappast vad måttlighetsbrukare anser att deras barn kan ta framtida skada av.