• Svar på tråden Barn och alkohol - för eller emot.
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-15 21:14:23 följande:
    Ja, jag läste inlägget sen. Jag tolkar det ungefär som att barnen inte behöver sitta kvar vid bordet om de hellre vill göra något annat.

Det verkar rimligt. "Jag skulle aldrig säga till mina barn: "Nej, ni får inte gå ut med Karins hund, pappa har nämligen inte druckit upp sitt vin än" Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    "Jag dricker alkohol när jag vill och den som har problem med det kan själv välja att inte närvara."

Det var det uttrycket jag reagerade över. Om barnet (jag har för mig att jag såg nånstans att han har ett på 8 år så vuxna är de knappast). Om barnet mår dåligt av att han dricker tycker han alltså att det ska avlägsna sig snarare än att han ska sluta dricka. Om han menar annorlunda är det han som uttryckt sig knepigt, inte jag som tolkat konstigt eftersom han skriver att barnet kan gå om det har problem med att han dricker.
  • Hannahaha
    EnAnonumius skrev 2016-06-15 20:25:19 följande:
    Och om du har läst Tom Aryas inlägg så skrev han ALDRIG när (vilka tider) han drack heller.

Han kan lika gärna dricka en öl till maten. Och för dem som har bra koll på alkohol och förbränning vet att mat hjälper till att förbränna alkoholen snabbare så man blir knappt påverkad. Det är därför det är tillåtet att dricka en mellan-/lättöl till maten och sedan gå ut och sätta sig att köra bil efteråt då det inte ger utslag på mätaren eller blodprov och alkohol fungerar också som en smakbärare.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Min poäng kvarstår ändå alltid; mår barnet dåligt av att föräldern dricker så borde föräldern sluta istället för att bestämma att barnet inte mår dåligt av det.
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-15 19:27:44 följande:
    Ja, du tycker att du har en mission - men ditt sätt att missionera får motsatt effekt  i den mån det överhuvudtaget ger effekt.

Vilket inläggsnummer till den person som enligt dig påstår att barnen kan gå om de inte accepterar personens drickande.

Jag tror att du har förstått inlägget lika illa som när du påstod att jag är sverigedemokrat.
    Visst får det motsatt effekt med folk som absolut vägrar höra annat än det de redan bestämt och av ren vrånghet förvränger allt man säger bara för att få lov att slippa utvecklas överhuvudtaget.
  • FDFMGA
    Hannahaha skrev 2016-06-15 21:34:02 följande:
    Visst får det motsatt effekt med folk som absolut vägrar höra annat än det de redan bestämt och av ren vrånghet förvränger allt man säger bara för att få lov att slippa utvecklas överhuvudtaget.
    Javisst.

Men du är förmodligen ganska ung så det är inte kört på långa vägar.

Går du tillbaka till den här tråden om 10 år om FL finns kvar kommer du säkert att se på din medverkan med andra ögon.
  • Voluptuous Shalimar
    Hannahaha skrev 2016-06-15 19:07:16 följande:
    Så om barnen är 15 och mår dåligt när pappa dricker är det okej att han bara tycker att de kan dra då?
    Om barnen är 15 och "mår dåligt" när pappa äter surströmming eller vitlök, är det OK att han bara tycker att de kan dra då?
  • Aniiee
    Voluptuous Shalimar skrev 2016-06-15 22:03:03 följande:
    Om barnen är 15 och "mår dåligt" när pappa äter surströmming eller vitlök, är det OK att han bara tycker att de kan dra då?
    Fy FAAAAAAAAAN vad jag avskydde den där förbannade surstömmingen. Tro fan att jag drog när den burken öppnades...... Jäkla norrlänning..... (jag menar min pappa).

Men vitlök äter jag gärna några klyftor om dagen.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2016-06-15 22:21:09 följande:
    Fy FAAAAAAAAAN vad jag avskydde den där förbannade surstömmingen. Tro fan att jag drog när den burken öppnades...... Jäkla norrlänning..... (jag menar min pappa).

Och jag älskar både och Staaaaackars mina ungar! De där gångerna jag tar ett par glas vin kommer att kommas ihåg som de BRA dagarna, för det betydde att jag garanterat skulle hålla mig från surströmmingen. Vin och surströmming är nämligen ett big no no...
  • Hannahaha
    Aniiee skrev 2016-06-15 22:21:09 följande:

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
    Men på riktigt? Är ni så här dumma på riktigt verkligen?
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-15 21:58:23 följande:
    Javisst.

Men du är förmodligen ganska ung så det är inte kört på långa vägar.

Går du tillbaka till den här tråden om 10 år om FL finns kvar kommer du säkert att se på din medverkan med andra ögon.
    Och dig är det alltså kört för då sorgligt nog
  • FDFMGA

En av de få gånger i mitt liv då jag klippt till någon var då en kompis hällde surströmmingsspad i mitt hår. Jag tyckte definitivt inte det var roligt och hela den sommaren - då jag var tolv år - så kändes det som jag stank surströmming.

Kompisens familj varifrån surströmmingen härstammade var nykterister, så hans beteende kan inte skyllas på alko-ptsd.

För övrigt så började han dricka några år senare och som somliga som fått en snedvriden bild av alkohol så blev han i princip alkis i samma ögonblick han tog sin första klunk öl.

Inget har ändras. Han är fortfarande alkoholist idag många år senare.

Svar på tråden Barn och alkohol - för eller emot.