Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

Minskade fosterrörelser

Jag har de senaste dagarna känt min bebis mindre, han rör sig fortfarande men inte alls som förut. Han hickar också ett antal gånger per dag men tycker det är konstigt att han inte är aktiv på samma vis de tider han brukade vara det. Efter jag ätit brukar det vara en kickboxningsmatch där inne men nu bara rör han vad jag tror är benen fram och tillbaka och sen inget mer. Just nu brukar han vara superaktiv, sparka på som bara den och han rör sig, men det är mer lugna rörelser. Svårt att förklara men det är inte som det brukar vara. Är i vecka 33 (32+1)

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser
  • Misszandra

Kan också tillägga att jag den senaste 1 - 2 veckorna haft molvärk och starka sammandragningar. 

Nu har han varit ganska aktiv ett tag men fortfarande inte som "vanligt". Har fått för mig att han kanske inte får lika mkt plats som förut och därför hans rörelser är mindre men att det är en myt?

• Misszandra

Igår var han inte alls aktiv vid denna tiden vilket är hans mest aktiva period på hela dagen. Nu (bara för jag skrivit) blev han väldigt aktiv. Han har sparkat till ganska bra några gånger nu. Jag avvaktar nog till imorgon!

Tusen tack för era svar! :))

• Misszandra

Han har varit väldigt aktiv idag, har känt både sparkar och rörelser. Han kanske bara har varit lite seg de dagarna. Har själv varit seg, känt mig lite febrig och så, kan det bero på det? 

Svar på tråden Minskade fosterrörelser