Hjälp! Bröllop
Mys mymla skrev 2016-06-13 10:48:42 följande:
Det är lite vigseln i sig som gör mig nervös jag har ju som sagt aldrig gift mig :) och den enda vigseln jag sett varade i 45 min. vilket skulle få mig att bli lite som slut efteråt . Tar vi en kortare vigsel på 5 min ( som jag inte ens visste fanns), och har ett hotell rum/stuga där vi har festen vart jag kan dra mig tillbaka tror jag att jag skulle fixa en middag med lite dans. Dock har jag inte hittat något ställ där det finns det alternativet och att man själv kan ta med sig mat, vilket nog är ett måste för oss då jag har special dieter med många allergier.
Tal tror jag inte vi får några i alla fall, våra familjer är rätt enkla av sig, finns det mat, vin öl, godis och chips så är dem rätt nöjda (tänk student mottagning med buffe bord), det är iaf vad jag märkt på dem tillställningar jag sett, dock vet jag ju inte med säkerhet att dessa människor ens tackar ja.
vi hade en ide att man hyr ett ställe, och har ett rum med tillgång till toalett och skriver brudens på så jag kan smita undan om så behövs och inte behöva oroa mig för att det är upptaget. (toaletten är en viktigt aspekt då min sjukdom gör att jag måste ha till gång till en snabbt)
Man skulle ha varit miljonär med stort hus och stor tomt och haft tält där och gift sig på tomten :) hade besparat oss många går strån ^^ haha.
Lowika skrev 2016-06-13 10:28:24 följande:
Som gäst får man helt klart betala sin egen resa och uppehälle.Man måste ju inte gifta sig i kyrkan, men ni kanske vill? Man kan ha en fin kyrklig eller borgerlig vigsel på samma plats som festen, eller nära, så slipper man ju ett moment att förflytta sig. Den kortaste korta vigselceremonin är över på ett par minuter. Var på ett bröllop förra sommaren där själva vigseln var över på under 5 minuter :D
Men är kyrkliga vigslar längre än borgerlig vigsel?
En variant är att ni har vigsel eftermiddagen innan och sen bröllopslunch dagen efter. Inresande kan då komma till vigsel, sova över, och sen åka hem efter lunchen. Du får möjlighet att vila en natt mellan.
Skippa dans/DJ om ni inte känner för att dans och det blir få gäster
Skippa lekar.
Eftersom era förutsättningar är lite annorlunda blir det fel att försöka få en vigsel som alla andra. Ni får göra det som passar er.