SupersurasunkSara skrev 2016-06-14 17:30:51 följande:
Jag har snabbläst lite här och där bara så jag kanske svarar bort-i-tok
Borgerligt som ni verkar ha bestämt er för blir nog bäst med tanke på din sjukdom. De flesta vigselförrättare kan läsa en fin dikt eller något och även tillåta att någon sjunger osv. Ni får ringa runt och prata med de som finns hos er.
Fika eller middag efteråt för de närmaste fungerar utmärkt, ÄVEN om ni bjuder in den som vill att närvara vid vigseln. Men skriv då i inbjudan att den gäller enkom vigsel samt skriv i inbjudan att ni kommer att ha en fest vid ett senare tillfälle, ha gärna datum klart redan och meddela det i inbjudan. Jag antar att de som känner er vet om din sjukdom?
Det finns ju de som gifter sig på Arlanda med gäster och sen drar på smekmånad direkt
Ni måste inte stå för sovplatser till alla, men lägg gärna med ett infoblad om vilka ställen det finns i närheten hos er så kan alla kolla själva och boka det de vill. Meddela även om ni har plats för husvagn/husbil någonstans.
Hur man vill ha sitt bröllop bestämmer man helt själv. Jag läste om ett par som ville bjuda alla de kände, men de var studenter så de bjöd på kroppkakor har jag för mig

Andra väljer att bjuda några få och åter andra har temabröllop osv.
Våra närmaste vet om mina problem, resten vet jag inte vi är ju inte så nära i våra släkter det är mer plikt skyldighets inbjudningar som det handlar om. så det inte blir släkt fejder senare..(jobbig jäffla släkter)
hade vi kört vårt hade vi varit totalt 14-15 personer, haft en liten privat vigsel och sen en skön stuga eller what so ever och bara ätit lite grillat och så. men sen måste man ju ta hänsyn till våra föräldrar också så då blev det lite fler
info blad ska vi verkligen köra :) det är ju lätt att kolla upp boende i olika pris klasser och skicka länkar med. så får gästerna bestämma själv vilken prisklass de vill ha
jo det var lite så jag tänkte typ ta med mor, far , syskon och vigas i typ stadshuset. sen fika hos oss och sen ha festen en/två veckor efter där de blir enbart fest med mat, dans osv osv. jag vill ha ett så avslappnat bröllops som, möjligt, har redan bestämt att jag nog har en brudklänning på vigseln och sen kanske när vi anländer till festen men att jag sen byter om till en lös sittande sol klänning typ. och ingen dress kod utan folk ska komma hela och rena.
tror till och med min blivande ville ha jeans. vi är rätt enkla av oss så vi hade ju inte tänkt oss 3 rätters och tal i timmar utan mer buffe med favoriterna, stor efterrätts bord med snacks och godis och sen bra musik och dricka typ :), men det upplägget gör mig lite nervös också då jag inte vill att gästerna ska tycka vi är snåla/tråkiga och inte trivas.