• Anonym (Ledsen)

Varför är du så tjock?

Fick igår höra frågan varför har du blivit så tjock av en person som jag knappt känner som inte hade sett mig på många år. Vad svarar man liksom...

Jag har gått upp 30 kg efter 3 barn. Jag är överviktig med en vikt på 90 kg. Jag kan inte sluta äta på kvällarna när barnen sover. På dagen går det bra att va hälsosam men på kvällen blir jag som ett odjur och äter allt. Kan inte sluta. Är nyttig hela dagen och sen på kvällen vräker jag i mig allt onyttigt????

Har ni nåt tips på nåt bantningsmedel som dämpar suget och hungern! Är desperat????

• Svar på tråden Varför är du så tjock?
  • Anonym (Ledsen)

Det ska inte va en massa ?? I inlägget. Blev nåt fel

• elyse

Lägg dig samtidigt som barnen?

• Anonym (P)

5 2 dieten är bästa tipset! Annars har magnesiumcitrat och kokosolja hjälpt mot mitt sötsug samt att äta mer till kvällsmat än lunch. Är jag mätt klarar jag mig utan godis på kvällen.

• Anonym (Ledsen)

Tack för tipsen! Det är så sjukt jobbigt allting. Mår verkligen inte bra av att inte kunna kontrollera mig på kvällen. Får ofta höra negativa kommentarer om min övervikt av omgivningen

• Lena

Har du provat att dricka mer vatten under dagen? Suget är ofta törst.

• Anonym (Dagen)

Kanske ska du lägga till lite mer mat under dagen? Bättre att äta mer då när du är aktiv. Smarta matval kan du ju ändå göra. Ät massor av grönsaker och drick vatten.

• ostpaj

Mitt tips är att köp inte hem ngt onyttigt, till att börja med. Och ät dig mätt på mat som inte skjuter blodsockret i höjden så håller sig suget borta. Och strunta i vad negativa människor och andra energitjuvar säger.

• ostpaj

Och ngt "bantningsmedel" och quick fix finns inte. Försök istället hitta en lösning som fungerar långsiktigt, så du håller dig till det. Det handlar om att ändra hela livsstilen.

• Anonym (Ledsen)

Tack snälla ni får råden och alla tips. Hoppas nu att jag kan hålla mig ifrån allt skit på kvällarna. Har försökt att äta bra på dagarna mkt sallad och lite kolhydrater och det går hur bra som helst. Sen när kvällen kommer så är det som att nån tar över min hjärna och jag börjar gräva efter allllt onyttigt och hetsäter. Spyr ibland..

• Anonym (vafan)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-06-13 23:07:30 följande:

Tack snälla ni får råden och alla tips. Hoppas nu att jag kan hålla mig ifrån allt skit på kvällarna. Har försökt att äta bra på dagarna mkt sallad och lite kolhydrater och det går hur bra som helst. Sen när kvällen kommer så är det som att nån tar över min hjärna och jag börjar gräva efter allllt onyttigt och hetsäter. Spyr ibland..

Men snälla människa köp inget onyttigt då? Hur svårt ska det vara!? Om man inte kan låta bli det så är det ju bara att ge tusan i att köpa hem det!
Svar på tråden Varför är du så tjock?