• Beccasas

Förstörd navel efter graviditet?

Hej alla!

Min navel började puta ut redan runt vecka 15, den har före det alltid varit en väldigt djup navel om ni förstår vad jag menar. Under tredje trimestern putade den så pass mycket ut att det alltid syntes, även under munkjacka och såna kläder. Fick även linea nigra, dvs den bruna randen på magen, plus att naveln blev jättebrun. (Tycker personligen den ser ut som ett r*vhål, jag är annars en riktig blekfis.. ????)

Ni som varit med om detta, gick naveln tillbaka, eller blev det fråga om bråck? Ändrade den färg, tillbaka till vanlig hudfärg? Jag kan sätta in en bild ifall nån vill se...

• Svar på tråden Förstörd navel efter graviditet?
  • Kasperina

Jag har haft navelbråck sen jag var bebis så jag kan inte svara på formen, men linjen försvann helt och hållet ngn gång under första året

• Birgitta02

Min navel putade rejält båda gångerna, men gick tillbaka väldigt fort till sin normala trevliga form :)

• gruvan

Hade en väldigt liten, djup och "trång" navel innan första graviditeten. Den stod också ut och jag fick linea nigra. Linjen försvann helt efter ett par månader och naveln gick tillbaka men blev liksom större än innan graviditeten. För två veckor sedan födde jag mitt andra barn. Fick linea nigra denna gången också. Naveln putade dock aldrig ut utan blev helt platt. Nu är den mycket större än vad den var från början! Får se om den drar ihop sig när magen och huden också gör det.

• Alvina

Jag fick också den där mörka randen och naveln var helt gråbrun. Färgen försvann dock efter några månader och nu syns ingen färgförändring alls.

• Gabriella89

Jag har navelbråck och väntar nu mitt fjärde barn (första grav var tvillinggraviditet). Den mörka färgförändringen får jag med även tsm med den mörka randen. Men det i naveln kan jag skrubba bort med tvål fastän det inte är smuts .

• Meriall

Naveln putade ut och gick tillbaka inom två veckor efter förlossningen, var dock liiiite större än innan tror jag men är osäker, alltså bredare, inte mer utåt.

Fick också linea nigra (på naveln med) och är superblek. Den försvann också helt. Minns inte hur länge det tog men kanske ungefär lika länge som det tar att sluta vara brun efter utlandsresa. Det är ju ny hud som ska bildas bara. Så inom ett halvår tror jag. Är gravid med andra barnet nu och halvvägs in så är ingen linea nigra i sikte. Den kom mycket fortare än så med första.

Sätt gärna in en bild så kan vi se om din navel är mer utåtgående eller om det ungefär lika mycket som för oss :)

• Physalis

Min navel wtod aldrig utåt men den blev ju uttänjd. Linjen fick jag också.

5 månader efter förlossningen är not naveln aningen större än innan och linjen är nästan helt borta. Jag har goda förhoppningar på att det blir helt återställt när jag väl tar tag i träning och låtit tillräckligt med tid gå.

• Harmagedon

Fått supermarkant linje tidigt m båda barnen. Tyckte den var rätt snygg faktiskt. Fin brun färg. Naveln ändrade inte färg men ploppade ut. Efter första barnet så gick naveln helt tillbaka till sin ursprungliga form. Efter andra så är den lite förändrad. Inte så att någon annan skulle tycka att den ser konstig ut men jag ser att den är förändrad.

Svar på tråden Förstörd navel efter graviditet?