-
-
Svar på tråden Rädd för hoppande hundar!
-
StevenDiese skrev 2016-06-14 21:09:38 följande:Hoppande hundar är skitjobbiga.
Senaste gången som jag råkade ut för det här var när jag träffade två hundar av rasen anatolisk herdehund och de sägs vara speciellt avlade till att kunna hoppa. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt, men efter det avskyr jag raswn.snedtak skrev 2016-06-14 22:24:10 följande:Funkar det på främmande hundar? Det är ju inte min egen hund som är problemet (har ingen) och inte heller bekanta (har inte heller) utan sådana man träffar på ute. Jag har tex. varit ute på löprunda i skogsområdet när en hund hoppat upp och bitit i tröjan. Eller när tre mindre hundar kom rusande mot mig och sprang runt benen och skällde. Funkar det att säga "sitt" då?
Till TS: tycker också det är jätteobehagligt!
-
Hundarna jag träffade ar stora hundar av rasen anatolisk herdehund och sedan dess avskyr jag den rasen!Asirna skrev 2016-06-15 00:46:34 följande:Har du hund eller? antagligen inte och det är inte heller din uppgift att lära hunden att inte hoppa.
Vissa hundar är bara så i personligheten, de får så mycket positiv energi så de inte kan styra sig själva av glädje när någon kommer.
Vår hund hoppar endast på de som han är överförtjust i, bla. min pojkvän, min mors väninna och min kusin.
Vi har försökt lära honom att inte hoppa, men det går inte med hans energi, därför lär vi istället gästerna att våga knuffa undan honom om han blir för jobbig, men tack o lov räcker det oftast med att nosa lite o hälsa snällt på de flesta, förutom de i familjen och de andra jag nämnde då ;)
Men om detta gäller hundar du inte känner alls, så ska du bara stå stilla, börjar du springa, flaxa med armarna osv kommer hunden bara se det som en lek, så stå stilla, skuffa undan dem med benet om det behövs, så tröttnar dem efter en liten stund.
-
De är säkert riktigt fina om de fostras rätt!