Inlägg från: Asirna |Visa alla inlägg
  • Asirna

Rädd för hoppande hundar!

Har du hund eller? antagligen inte och det är inte heller din uppgift att lära hunden att inte hoppa.

Vissa hundar är bara så i personligheten, de får så mycket positiv energi så de inte kan styra sig själva av glädje när någon kommer.

Vår hund hoppar endast på de som han är överförtjust i, bla. min pojkvän, min mors väninna och min kusin.
    Vi har försökt lära honom att inte hoppa, men det går inte med hans energi, därför lär vi istället gästerna att våga knuffa undan honom om han blir för jobbig, men tack o lov räcker det oftast med att nosa lite o hälsa snällt på de flesta, förutom de i familjen och de andra jag nämnde då ;)

Men om detta gäller hundar du inte känner alls, så ska du bara stå stilla, börjar du springa, flaxa med armarna osv kommer hunden bara se det som en lek, så stå stilla, skuffa undan dem med benet om det behövs, så tröttnar dem efter en liten stund.

• Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-17 19:58:20 följande:
    Hundarna jag träffade ar stora hundar av rasen anatolisk herdehund och sedan dess avskyr jag den rasen! 
    De hundarna är ju jättefina!!!!
    Ja, men undvik att skaffa hund då och lät mattar och hussar få sköta sina djur.

Är inte så att du ska uppfostra andras hundar, om någon skulle gjort det med min hund (inte för han busar med andra än oss i sin familj) hade jag totalt skällt ut dem.
  • Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-18 06:54:35 följande:

De är säkert riktigt fina om de fostras rätt! 

Fast alla hundar har också sina personligheter, då fostran hjälper inte i alla fall med en hund.
    Men de behöver säkert bara bli av med mer energi.
Svar på tråden Rädd för hoppande hundar!