• Gert

Leder Sverigedemokratisk invandringspolitik till färre våldtäkter?

Om man inte tar in våldtäktsmän och utvisar dömda våldtäktsmän så kommer det leda till färre våldtäkter i Sverige. Det kan ju vara bra med tanke på att Sverige har högsta antalet sexuella övergrepp i Europa.

www.independent.co.uk/news/world/europe/sweden-and-denmark-have-highest-number-of-sexual-assaults-in-europe-a6800901.html

tinyurl.com/zwnsbsp

Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leder Sverigedemokratisk invandringspolitik till färre våldtäkter?
  • Dr Nail

Ska vi utvisa dömda våldtäktsmän som är svenskar? Låter bra.

• KillBill
    Gert skrev 2016-06-15 17:40:06 följande:

Om man inte tar in våldtäktsmän och utvisar dömda våldtäktsmän så kommer det leda till färre våldtäkter i Sverige. Det kan ju vara bra med tanke på att Sverige har högsta antalet sexuella övergrepp i Europa.

www.independent.co.uk/news/world/europe/sweden-and-denmark-have-highest-number-of-sexual-assaults-in-europe-a6800901.html

tinyurl.com/zwnsbsp

Give ´em Hell!
    Ha! Independet-artikeln refererar till till en rapport från Gatestone-institutet som är skriven av den främlingsfientliga journalisten Ingrid Carlqvist som driver den islamfientliga webbtidningen Dispatch International.

Jag skulle säga att artikeln saknar trovärdighet.
  • Mentat

Artikeln är närmast löjeväckande: Skulle över 80% av vuxna människor i Sverige ha blivit sexuellt ofredade? Naturligtvis inte.

Påståendena om att våldtäkter skulle vara vanligare i Sverige än någon annanstans i världen näst Leshoto är lika verklighetsfrämmande. Däremot kan jag tänka mig att det dels är betydligt vanligare att man anmäler för sexuellt ofredande och våldtäkt i Sverige än i de flesta andra länder och det faktum att lagen ändrades så att allt sexuellt umgänge med någon under 15 år klassas som våldtäkt bidrar till att höja siffrorna i statistiken.

För all del, jag kan tänka mig att antalet våldtäkter faktiskt ökar pga det faktum att unga män är rejält överrepresenterade i invandringen och att många kommer från kulturer som betraktar kvinnor som andra klassens varelser. Men artikeln i The Independent är inget stöd för påståendet.

• KillBill
    Mentat skrev 2016-06-16 07:06:26 följande:

Artikeln är närmast löjeväckande: Skulle över 80% av vuxna människor i Sverige ha blivit sexuellt ofredade? Naturligtvis inte.

Påståendena om att våldtäkter skulle vara vanligare i Sverige än någon annanstans i världen näst Leshoto är lika verklighetsfrämmande. Däremot kan jag tänka mig att det dels är betydligt vanligare att man anmäler för sexuellt ofredande och våldtäkt i Sverige än i de flesta andra länder och det faktum att lagen ändrades så att allt sexuellt umgänge med någon under 15 år klassas som våldtäkt bidrar till att höja siffrorna i statistiken.

För all del, jag kan tänka mig att antalet våldtäkter faktiskt ökar pga det faktum att unga män är rejält överrepresenterade i invandringen och att många kommer från kulturer som betraktar kvinnor som andra klassens varelser. Men artikeln i The Independent är inget stöd för påståendet.

Sedan år 2010 har det kommit mer än 400 000 asylsökande till Sverige men antalet anmälda våldtäkter under åren  2010 -2016 (perioden januari - maj varje år) har INTE ökat.

Källor:
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Aktuell-statistik.html
    statistik.bra.se/solwebb/action/index

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mentat
    KillBill skrev 2016-06-16 08:39:26 följande:

Sedan år 2010 har det kommit mer än 400 000 asylsökande till Sverige men antalet anmälda våldtäkter under åren  2010 -2016 (perioden januari - maj varje år) har INTE ökat.

Källor:
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Aktuell-statistik.html
    statistik.bra.se/solwebb/action/index

Tack, jag gillar statistik och fakta.

Då kan vi ju konstatera att orsaken till de höga talen i svensk statistik snarare beror på de andra faktorer jag tog upp och inte har något med invandringen att göra.
  • Gert
    Dr Nail skrev 2016-06-15 21:35:30 följande:

Ska vi utvisa dömda våldtäktsmän som är svenskar? Låter bra.

Definiera "svensk". Redan idag utvisas "svenskar". Håller med att det låter bra, till och med mycket bra. Men det skulle behöva göras oftare och i mycket större volymer.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2016-06-15 22:28:24 följande:
    Ha! Independet-artikeln refererar till till en rapport från Gatestone-institutet som är skriven av den främlingsfientliga journalisten Ingrid Carlqvist som driver den islamfientliga webbtidningen Dispatch International.

Den här feministiska regeringens invandringspolitik påminner om en sverigedemokratisk invandringspolitik - de har strypt tillflödet rejält, men trots det kommer det alltså inte att ske färre våldtäkter enligt dig. Bra att du erkänner det iaf!
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2016-06-16 15:42:47 följande:
    Den här feministiska regeringens invandringspolitik påminner om en sverigedemokratisk invandringspolitik - de har strypt tillflödet rejält, men trots det kommer det alltså inte att ske färre våldtäkter enligt dig. Bra att du erkänner det iaf!
    Bra att du inser att statistiken för de senaste sju åren tydligt visar att samtidigt som Sverige har tagit emot flera hunda tusen flyktingar så minskar antalet våldtäkter per capita.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2016-06-16 17:06:59 följande:
    Bra att du inser att statistiken för de senaste sju åren tydligt visar att samtidigt som Sverige har tagit emot flera hunda tusen flyktingar så minskar antalet våldtäkter per capita.
    Varför använder du våldtäktsstatistik från Migrationsverket? Det är ju lite konstigt att Migränverket har sån statistik, men inte förvånande om man tänker efter. 

Det är BRÅ man ska använda sig av och enligt BRÅ så har det skett kraftiga ökningar i polisanmälningar gällande sexualbrott.

Under 2015 anmäldes 18 100 sexualbrott, varav 5 920 rubricerades som våldtäkt. Det är dubbelt så många som din statistik visar.

Menar du att BRÅ ljuger?

www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
    Give ´em Hell!
  • nihka
    KillBill skrev 2016-06-15 22:28:24 följande:

SD skriver dynga och refererar sedan till samma dynga som stöd för sin dynga.
Svar på tråden Leder Sverigedemokratisk invandringspolitik till färre våldtäkter?